Met enige trots en eerlijk gezegd ook wat moeite bied ik deze uitzonderlijk mooie Rolex Oyster Perpetual Date 1500 uit 1973 te koop aan. Ik heb dit horloge laatst als inruil verkregen, alleen juist omdat dit exemplaar zo goed is, heb ik even getwijfeld of ik hem wel moest laten gaan.
Dit horloge is in december 2024 verkocht (factuur aanwezig) door Samuel van Roia Objectives, een gepassioneerd horlogeliefhebber en voormalig medewerker van Amsterdam Vintage Watches, die inmiddels zelfstandig opereert. Zijn omschrijving zegt eigenlijk alles, zie hier ook de link naar de oorspronkelijke verkoopadvertentie.
“The Date 1500 was first introduced in the early 1960s and remained in production through the late 1970s. This particular example is from 1973 which immediately shows us how the previous owner took care of this timeless piece. That’s exactly what excites us, finding watches where the condition speaks for itself. This 1500 features the classic silver sunburst dial which is spotless. The dial is complimented by baton hands and markers, the lume plots are still puffy and all intact. The star of the show is the Riveted Oyster Bracelet. It’s already hard to find these bracelets, especially ones in good condition like this one. It’s a pleasure!”
Wat dit exemplaar dus extra bijzonder maakt, is de originele 7205 rivet Oyster-band met 57 endlinks, die nauwelijks rek vertoont. Dat is uitzonderlijk voor een horloge dat inmiddels ruim vijftig jaar oud is. Daarnaast is het horloge vóór verkoop volledig geserviced door Roia Objectives, waardoor je hier de komende jaren geen omkijken naar hebt.
Kortom, een prachtige Rolex 1500 in uitzonderlijke, originele staat. Zo kom je ze niet vaak meer tegen.
Het verplichte (!) rijtje:
Te koop en/of te ruil (doorhalen wat niet van toepassing is, ruilwaarde verplicht!):
Merk en model: Rolex Oyster Perpetual Date 1500
Diameter: 34
Leeftijd:1973
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): jan ‘26
Factuur en/of certificaat: factuur Roia Objects
Originele doos en/of eventuele accessoires: -
Verzendkosten of afgehaald in regio: voorkeur gaat uit naar afhalen op een veilige, centrale plek (onder het genot van een goede kop koffie)
Conditie (krassen, werking etc): ontzettend mooie conditie, zie hierboven
Soort uurwerk en kaliber: Kaliber 1570 (automatisch)
Vraagprijs: 2995
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.