TK: Seiko 6139 6002 Blue Pogue resist dial 1972

Te koop aangeboden, een erg nette originele Seiko 6139-6002, de blauwe Pogue, ook wel Cevert genoemd, met resist wijzerplaat uit januari 1972.

Een erg nette, goedlopende, originele met resist wijzerplaat, zo zie je ze nog maar zelden.

Het horloge heb ik gekocht omdat ik na lange tijd weer een Pogue wilde, zal al een tijdje te kijken op de bekende sites en heb toen meteen 3 stuks gekocht… Dat was iets teveel van het goede (en uiteraard niet de bedoeling), dus 1 mag weer het nest verlaten.

Het horloge loopt erg netjes, na 24 uur nog geen minuut afwijking te zien, helaas draait de binnen-bezel niet meer rond met de kroon, en is de dag-aanduiding iets scheef, verder werkt hij naar behoren.
Ideaal om zo te dragen als je er geen last van hebt.
De staat is verder erg netjes, de bezel is nog top van kleur en geen grote krassen of deuken erin. Er zit een gloednieuw glaasje op, dus die is helemaal krasvrij. Verder is de kast nog netjes scherp maar heeft uiteraard wel sporen van z’n leeftijd zo is de binnenbezel iets verkleurd en de lumen. Zie foto’s verder.
Het horloge komt head-only.

Mijn vraagprijs is 325 euro, maar ik sta uiteraard open voor een bod. Geen (in)ruil.

Het verplichte (!) rijtje:
Te koop:

Merk en model: Seiko 6139-6002 Blue Pogue
Diameter: 42mm
Leeftijd: Januari 1972
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): maart 2025
Factuur en/of certificaat: geen
Originele doos en/of eventuele accessoires: geen, head-only
Verzendkosten of afgehaald: Verzenden voor 6,95 door heel Nederland, verzekerd met DPD. Ophalen kan uiteraard altijd, in Volkel Noord Brabant.
Conditie (krassen, werking etc): Nette staat, glas is gloednieuw dus geen krassen, kast heeft wat gebruikerssporen naar zn leeftijd. Zie foto’s verder.
Soort uurwerk en kaliber: Seiko 6139 automatische chronograaf
Vraagprijs: 325 euro
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

12 likes