TK: Seiko SARB065 Cocktail Time

Merk en model: Seiko SARB065 Cocktail Time

Diameter: 40mm

Leeftijd: 2018 (sinds 2021 in mijn bezit)

Papieren, doos en eventuele accessoires: Full set (doos, omdoos, tags, garantie etc.)

Verzendkosten of afgehaald: Verzendkosten k.k. of ophalen regio Leiden / Den Haag

Conditie (krassen, werking etc): ZGAN, inclusief vorige eigenaar misschien 5x gedragen op andere band, originele band nog ongebruikt

Soort uurwerk en kaliber: 6R15 (automatisch met hacking en handwinding)

Vraagprijs: 499

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Onderaan meer foto’s.

De enige echte Cocktail Time met het 6R15-uurwerk is een bijzonder horloge, niet meer zo eenvoudig te vinden (in deze staat) en een waardevolle aanvulling op elke collectie.

Rond 2010 werkte Seiko samen met de gerenommeerde bartender Ishigaki Shinobu om een reeks hoogwaardige mainstream horloges te produceren voor de stijlvolle Japanse markt.

Perfect voor een avondje uit, maar ook niet misplaatst tijdens een zakelijke meeting, werd deze “Cocktail Time-Cool” onderdeel van de chique Seiko SARB-lijn. Met het hoogwaardige 6R15-uurwerk beschikt dit horloge over hacking, handopwinding en een gangreserve van 50 uur.

Het tikt met een comfortabele frequentie van 21.600 A/h, is subtiel afgewerkt en doet niet onder voor Zwitserse uurwerken uit het middensegment, zoals die van ETA.

Volledig in Japan vervaardigd, is het fraai afgewerkt met een opvallend zonnestraalmotief dat de wijzerplaat visuele diepte geeft, ondanks het vlakke ontwerp. Het bolle glas zorgt voor een retro uitstraling, de eenvoudige kast ademt klasse, en de gesigneerde kroon is goed afgewerkt en prettig in gebruik.

Het horloge wordt geleverd met de originele (ongebruikte) zwarte lederen Seiko-band en gesp.

Wat meer info is uiteraard online te vinden zoals via Seiko SARB065 Cocktail Time Review

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

10 likes

Up

:egg:

Up

Up

Up