TK: Seiko SBDD003 Titanium Marinemaster 200 Scuba Kinetic Direct Drive

Uniek horloge, een echte Marinemaster volgens Seiko, en alleen daarom al een leuk model om Marinemaster-puristen (‘het moet 300m zijn en Marinemaster op de wijzerplaat hebben’) de kast op te krijgen. :wink:

Een tijdje geleden gekocht met de Uncle Seiko flat vent (met originele sluiting), en zelf een nieuwe eenvoudige Seiko rubber band met Samurai-sluitwerk erop gezet. Ik vind die sluiting beter passen bij het formaat van het horloge, en de golfjes meer zoals ‘t origineel.

Groot bakbeest van een horloge maar vanwege de titaniumkast merk je daar weinig van, draagt licht en prima - voor zo’n groot horloge dan.

Zie https://masterhorologer.com/2008/05/07/seiko-prospex-marinemaster-scuba-diver-kinetic-direct-drive-sbdd001-and-sbdd003/#google_vignette voor meer info, deze voor de echte slow TV experience: https://youtu.be/xw-yB6CESEE?si=K5_qt9xzu43bxV4s, en verder GIYF (hoewel dat niet heel veel extra oplevert).

Ik vind ‘m nog steeds gaaf, maar sinds de komst van m’n horloges van CREPAS en Doxa is ineens de hoardingbehoefte wat minder geworden, en mag er een en ander uit.

Het verplichte (!) rijtje:

Te koop, geen ruil dus:

Merk en model: Seiko SBDD003 Marinemaster 200 Scuba Kinetic Direct Drive
Diameter: 46,5 mm
Leeftijd: weet ik niet, in 2008 uitgekomen
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): september 2024
Factuur en/of certificaat: nee
Originele doos en/of eventuele accessoires: alleen het horloge en de afgebeelde bandjes
Verzendkosten of afgehaald in regio: kan beide, afhalen in Schoonhoven
Conditie (krassen, werking etc): heel netjes, laadt en loopt goed.
Soort uurwerk en kaliber: Seiko 5D22 Kinetic Direct Drive
Vraagprijs: 750 euro inclusief eventueel verzenden

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

14 likes

5 likes

Up!

2 likes

2 likes