TK: Seiko Seikomatic "Weekdater" 6206-8040 (1965)

Horlogemerk en -model: Seiko Seikomatic Weekdater 6206-8040
Diameter: 36mm x 42mm (lug tot lug), 19mm bandbreedte
Leeftijd: September 1965
In mijn bezit sinds: november 2008
Papieren, doos en evt. acc.: geen
Verzendkosten of afgehaald: Bij voorkeur afhalen (Velsen-Z eo), aangetekend verzenden is mogelijk.
Conditie (krassen, werking etc.): cosmetisch in goede staat, loopt op tijd en zonder haperen (als je 'm oppakt uit stilstand gaat ie al). De minuten indicatorring is volkomen vervaagt, alleen nog zichtbaar als glimmend witte streepjes. De (kanji) dag verzet je door vooruit en terug te draaien door de middernachtstand, maar de datum snelverstel werkt niet meer; vervelend als je net een dag na de datum zit. Een vrij diepe kras in het acryl glaasje, maar niet storend. Ook lijkt het of de dial belettering met teveel inkt is gestempeld? Maakt 'm misschien wel weer uniek…
Soort uurwerk en kaliber: 6206B Diashock 26 jewels
Vraagprijs: 180,- euro
Als ik het horloge minder dan 6 maanden in mijn bezit heb, verklaar ik hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild.

Seiko Seikomatic Weekdater (soms met “Business” ervoor). Weekdater was ooit voorbehouden aan een bepaald model, maar de bijnaam van de gehele serie inmiddels. Eenvoudig, zakelijk (kloeke lugs!) maar toch sierlijk - wie is bestand tegen die dauphin wijzers?

1402505
1402506



4 likes

Wat scherper geprijsd naar €175,-

1 like