TK: Squale 1553 two-tone NOS

TK: Squale 1553 two-tone

Ik verkoop dit bijzondere horloge om plaats te maken voor een andere duiker die er nu echt een keer moet komen. :orange_circle:

Dit bijzondere Squale horloge gaat terug tot de jaren 80 :guitar: Rond 2020 (of misschien iets eerder) heeft Squale dit horloge uitgebracht op basis van NOS-onderdelen (new old stock) uit dozen in het magazijn. Praktisch is alleen het quartz-uurwerk “nieuw”. Dit horloge komt uit de tijd van “hoe dunner hoe beter” waarbij Squale duidelijk een winnaar was. :dancing_women:

Het horloge heeft sinds de oorspronkelijke aanschaf altijd nieuw in de doos gelegen bij een Italiaanse verzamelaar die bleef roepen “nessuno sconto” :it: :pinched_fingers: Na aanschaf door mij 3 maanden geleden heb ik het horloge maar sporadisch gedragen en daarom is de staat zeer goed. Er zijn slechts wat haarlijntjes te vinden op de bezel. :ok_hand:

Ik denk dat het heel moeilijk is om een tweede hiervan te vinden. Zeker niet in deze staat! :sunglasses:

Ik heb het horloge laten nakijken, schoonmaken en de batterij laten vervangen door PeterLC afgelopen mei. Dus het horloge kan er weer lange tijd tegenaan en is helemaal goed bevonden. Bij aanschaf krijg je daar de detail foto’s van. Feestje om te zien! :partying_face:

Eén ding wat mij is opgevallen en wat ik wil benoemen; de wijzerplaat heeft een kleine knik aan de zijkant bij ca. 22 minuten. Maar dit is eigenlijk alleen te zien onder bepaald licht in een specifieke stand, dus niet iets wat constant opvalt. Verder geen gekke dingen! Maar ik ben zelf gewoon kritisch. :face_with_monocle:

Leuk om te noemen, het horloge komt op een origineel rubberen bandje van de Italiaanse fabrikant Bonetto Cinturini. Daarbij zijn heel veel andere bandjes ‘kinderspiel’. :shushing_face:

Merk en model: Squale 1553
Diameter: 40mm
Dikte: 9mm :gun:
Leeftijd: ~2020 (met NOS onderdelen uit de jaren 80)
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): April 2025
Factuur en/of certificaat: Nee
Originele doos en/of eventuele accessoires: Doos
Verzendkosten of afgehaald: Afhalen regio Dordrecht of versturen kosten en risico koper.
Conditie (krassen, werking etc): Zeer goede staat, sticker nog op de caseback, maar wel met lichte haarlijntjes op de bezel.
Soort uurwerk en kaliber: Zwitsers quartz uurwerk
Vraagprijs: € 575,-

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

42 likes

“Hallo, ik bel voor de Skwallie. Is die er nog?”

Nou hij is er nog hoor :raised_hands:

Aan de prijs kan het niet leggen:

€ 550,-

8 likes

Up!

1 like