TK/TR: Grand Seiko SBGK005 (Mount Iwate) - gelimiteerd

Te koop en/of te ruil: Grand Seiko SBGK005 met de fantastische blauwe Mount Iwate wijzerplaat
Diameter: 39mm (draagt zeer fijn door de dunne kast)
Leeftijd: 2019
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): september 2021
Factuur en/of certificaat: volledige set: doos, omdoos, garantiebewijs, factuur, etc
Originele doos en/of eventuele accessoires: originele band met vouwsluiting. De Molequin strap zit niet bij de prijs inbegrepen.
Verzendkosten of afgehaald: alleen afspreken op neutrale locatie. Regio Utrecht/A’dam maar bereid om in het midden af te spreken. Betaling alleen per bankoverschrijving.
Conditie (krassen, werking etc): uitstekend. Eén kras op de bezel, die ik in vol licht op de foto heb gezet (zie foto’s hieronder).
Soort uurwerk en kaliber: 9S63
Vraagprijs: 7.400 (staat vast, andere biedingen worden genegeerd)
Liefst directe verkoop. Ruil (cash-up of cash-down) alleen mogelijk tegen top vintage stukken.

De SBGK005 werd in 2019 uitgebracht in een gelimiteerde uitgave van 1.500 stuks. Ik ben de eerste eigenaar. De wijzerplaat is fenomenaal. De plaat is moeilijk op foto’s te krijgen. Browse daarom gerust op internet/Instagram om beter fotomateriaal te bekijken. De kastvorm draagt geweldig.

Er zit één kras op het horloge, die heb ik geprobeerd goed op beeld te krijgen (zie foto hieronder). Verder zijn er geen gebruikssporen te zien. Het is een volledige set. Het originele bandje is ongedragen.

De prijs staat vast en is gelijk aan de oorspronkelijke retailprijs in 2019 (7400 euro). Daarmee is het horloge de goedkoopste SBGK005 die momenteel in Europa wordt aangeboden (en iets lager geprijsd dan de huidige retailprijs van een SBGK007 met een standaard witte wijzerplaat).

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

Review op Hodinkee:

YouTube review Watchfinder:

30 likes

Up!

5 likes

Deze wijzerplaat gaat je niet vervelen.

8 likes

Up voor het weekend!

Fantastisch horloge nu de zon weer begint te schijnen!

10 likes

Prijs omlaag naar 7.000 euro. :+1:

1 like

Omhoog op deze mooie zondag.

1 like

Omhoog. Ik sta open voor een nette bieding.

1 like

Up. Doe gerust een nette bieding.

1 like

Omhoog met deze topper!

9 likes

Up

6 likes

Omhoog!

1 like

Ik heb iets anders op het oog, dus deze mag er voor een scherp bedrag uit. Stuur me een bericht bij interesse.

1 like

Omhoog :grinning:

Ik sta open voor een scherpe Paasdeal voor deze topper.

8 likes

Laatste prijsaanpassing: naar een hele scherpe €5.400. Daarmee absoluut de goedkoopste die je gaat vinden.

Voor liefhebbers die eens een Grand Seiko willen proberen heb je hier meerdere karaktereigenschappen die het een fantastisch model maken:

  • geweldige blauwe wijzerplaat met goudkleurig opgelegd logo
  • mooi kastontwerp waarbij zaratsu polijstwerk wordt gecombineerd met mooie horizontale brushes op de zijkanten van de kast
  • handopwinder met symmetrisch aangebrachte power reserve indicator

Als hij hier geen nieuwe liefhebber gaat vinden dan gaat ‘ie vanaf volgende week op de internationale kanalen.

10 likes