Hierbij bied ik mijn Omega Speedmaster Moonwatch Professional 3861 Saffier aan.
De reden voor verkoop of ruil van deze prachtige Speedmaster is dat ik, sinds de komst van de Speedmaster Broad Arrow een maand of 2 geleden, wat met een dubbel zit in de collectie. Meerdere Speedmasters in de collectie is voor mij geen must en ik wil graag budget vrijmaken om weer wat anders te proberen.
De Speedmaster die ik aanbied is de Omega Speedmaster Professional 3861 Saffier, met de prachtige, uiterst comfortabele band met afwisselend gebrushte en gepolierde links, de nieuwe zeer handige, quick-adjustment-sluiting, de “stepped dial” met opgelegd logo én een saffieren kastbodem met zicht op het prachtige co-axial cal. 3861-uurwerk binnenin.
Dit laatste model Speedmaster draagt kleiner dan je zou vermoeden. De kast heeft op papier een diameter van 42mm incl. de kroonbescherming maar de diameter van de bezel zelf is maar 39,8mm. Met een iets kortere lug-to-lug 47,5mm én door de female endlinks op de overigens prachtige band draagt het horloge heerlijk, ook op wat kleinere polsen. Zie onderaan de foto’s van het horloge om mijn pols van 17,8 - 18cm.
De staat is zeer goed, de vorige eigenaar is er, net als mij, zeer spaarzaam mee omgegaan. Enkel op de sluiting zijn er onder bepaalde lichtinval haarlijntjes door bureaugebruik te zien en op de achterzijde aan de lugs zijn er wat miniscuul kleine bandenwisselsporen te vinden maar dat zal het zowat zijn.
Merk en model: Omega Speedmaster Moonwatch Professional - saffier
Referentie: 310.30.42.50.01.002
Uurwerk: Co-axial Master Chronometer Cal. 3861
Diameter: 42mm ( 39,8mm excl. kroonbescherming )
Dikte: 13,2mm
Lug-to-lug: 47,5mm
Lugbreedte: 20mm
Waterdichtheid: 50m
Leeftijd: november 2023
In mijn bezit sinds: september 2024, verkregen via ruil binnen HF
Garantie tot: november 2028
Factuur en/of certificaat: ja
Originele doos en/of eventuele accessoires: ja, full set met mooie compacte Omega-doos met kleine reisdoos binnenin, de kartonnen Omega verzenddoos, hangtag, stickers, ‘international warranty’-kaart, ‘pictograms’-kaart, ‘master chronometer certificate’, instructieboekje en alle extra schakels. zie foto
Verzendkosten of afgehaald: Kan allebei. Afhalen in de buurt van Antwerpen bij een lekkere koffie. Verzenden enkel op risico van koper.
Vraagprijs: 6.150 euro verkoop, 6.300 euro ruilwaarde
Bij ruil mag je me altijd verrassen. Ik heb een sterke voorkeur voor eenvoud, zwart-wit, fijne detaillering, eenvoudige wijzers en niet te groot (<39mm). Ik denk aan Grand Seiko SBGW231, SBGX261, SBGR253, …, King Seiko SJE089, SJ091, …, Rolex OP 36 zwart, Hanhart 417, Raymond Weil Millesime, (Tag) Heuer Carrera re-edition …en hoewel geen onverdeelde Tudor-fan kan ook iets fun zoals een Tudor Black Bay 79500.
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald dan wel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.