TK Universal Geneve Unisonic Stemvork

Bij deze verkoop ik dit prachtige exemplaar van een Universal Geneve Unisonic uit de jaren '70. Het horloge is uitgerust met een stemvorkuurwerk (gemodificeerde Bulova 2181F) wat nog goed tijd houdt. Het grote voordeel van zo’n uurwerk is dat het erg nauwkeurig loopt vergeleken bij een mechanisch horloge, en de secondenwijzer erg vloeiend over de wijzerplaat tikt. Met het blote oog is het haast niet te onderscheiden van de secondenwijzer op een GS Spring Drive. Daarnaast heeft het horloge een open achterdeksel, waardoor het uurwerk en haar afwerking mooi te zien is. De klok heeft een vintage look met teardrop kastpoten, maar moderne afmetingen (36mm). Ik verkoop het horloge omdat ik recentelijk een ander vintage klokje heb aangeschaft en ik deze niet veel meer draag.

Het verplichte (!) rijtje:

Merk en model:
Diameter: 36mm en 10,5mm dik
Leeftijd: 1970s
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 08/2022
Factuur en/of certificaat: X
Originele doos en/of eventuele accessoires: X
Verzendkosten of afgehaald: afhalen/bekijken is mogelijk in regio Arnhem/Nijmegen, verzenden op risico koper
Conditie (krassen, werking etc): bijna nieuwstaat, 9/10. Alleen wat kleine krasjes te bekennen op de glaasjes, echter bijna niet te zien tijdens het dragen.
Soort uurwerk en kaliber: UG cal. 1-52 (stemvork, sweep seconds, quickset date, hacking)
Vraagprijs: €900,- of doe een leuk bod
Mocht iemand er toevallig nog een hebben liggen, dan is het horloge wellicht ook in te ruilen op een vintage VC of AP (voorkeur gaat uit naar een dress watch), met bijbetaling van mijn kant natuurlijk.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

18 likes

Upje voor de maandagavond!

Uppie!

Uppertje

Up!

Staat nog steeds te koop! Prijs naar €850

1 like