TK: Vintage Rolex Day-Date 6611B - Black Dial

Het verplichte (!) rijtje:
Te koop Rolex Day-Date 6611B; Black Dial

Deze zeldzame vroege Day-Date, referentie 6611B, is het tweede model in de iconische Day-Date collectie en opvolger van de referentie 651. Wat de 6611 en 6611B bijzonder maakt, is dat ze als eerste de bekende “Superlative Chronometer Officially Certified” vermelding op de wijzerplaat kregen, ter vervanging van de eerdere “OCC”-aanduiding. Dit kwam door het geavanceerde kaliber 1055, uitgerust met een verbeterde balans en 25 juwelen, wat zorgde voor nog betere precisie.

De productie van deze referentie was van korte duur en werd rond 1959/60 opgevolgd door de 1800-serie, wat de 6611 en 6611B tot uiterst zeldzame modellen maakt.

Ondanks zijn leeftijd van meer dan 65 jaar, is dit 18-karaats gouden horloge in goede staat. De kast is goed bewaard gebleven, en de zwarte wijzerplaat is prachtig verouderd, met fraaie lijnen die perfect harmoniëren met de kast, wijzers en indexen.

Het uurwerk verkeert in uitstekende mechanische en esthetische staat voor zijn leeftijd en functioneert naar behoren. Het tijdloze ontwerp van de 6611B blijft vandaag de dag net zo relevant als toen het voor het eerst werd uitgebracht. Dit exemplaar straalt charme en karakter uit, en is een prachtig voorbeeld van een horloge dat de tand des tijds heeft doorstaan.

Merk en model: Rolex Day Date 6611B
Diameter: 36 mm
Leeftijd: EInd jaren 50’
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 2020
Factuur en/of certificaat: n/a
Originele doos en/of eventuele accessoires: Ik heb een doos maar dit lijkt niet de juiste Rolex doos te zijn voor dit model.
Verzendkosten of afgehaald: Afhalen regio Arnhem/Nijmegen onder genot van koffie/whiskey etc.
Conditie (krassen, werking etc): Standaard gebruikssporen voor een vintage gouden horloge van deze leeftijd.
Soort uurwerk en kaliber: Upgraded 1055 uurwerk
Vraagprijs: 13.950 EURO

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

27 likes

Up!

Aantal leuke ruilvoorstellen gehad maar cash is king!

Bump!