TK: Vintage USSR Poljot 2612 met alarmfunctie

Te koop: mijn voorlopig enige werkende Poljot wekkertje - de anderen liggen in de lappenmand. Deze is in 2024 niet of misschien één keer een paar uur uit de doos geweest dus mag wel vertrekken nu. Het horloge verdient beter.

Goede vintage staat. Uiteraard genoeg draagsporen, maar het chroom is nog heel netjes zonder duidelijke doorslijtplekken. Heel licht patina op de wijzerplaat. Heeft ook nog de originele “puntkronen”, wat intussen minder courant te vinden is. De cijfers van het binnenwerk zijn netjes voor een vintage horloge maar er zit wel een langzame golf ergens in - dial up fluctueert een beetje. Ik heb een veel te lange to-do lijst met effectieve niet-lopers dus ben er zelf niet achteraan gegaan.

Verder werkt alles prima, ook uiteraard de alarmfunctie zelf.

Merk en model: Poljot met alarmfunctie
Diameter: 34mm
Leeftijd: Vroege 1980s? Sowieso pre-1992 maar wie zal het zeggen…
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 2022
Factuur en/of certificaat: N/A
Originele doos en/of eventuele accessoires: N/A
Verzendkosten of afgehaald: gratis verzenden, tenzij iemand per ongeluk via Moravië passeert (in welk geval, welkom!)
Conditie (krassen, werking etc): vintage en gedragen dus merkbare maar lichte sporen
Soort uurwerk en kaliber: Poljot 2612.1
Vraagprijs: €95, verzending met tracking inbegrepen. Of gooi een (niet al té) smerig bod, ik bijt niet vaak. :upside_down_face:

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

5 likes