TK: Vostok (Bocktok) Amphibia KGB

Een mooi stukje early nineties ondernemerschap, de Sovjetunie was geschiedenis, het nieuwe Rusland ontstaat en wat doe je als horlogefabriek in de toen heersende chaos?

Je maakt een horloge met een wijzerplaat met het logo van ’s werelds meest beruchte veiligheidsdienst! Iets waar je voor Glasnost en Perestrojka een enkeltje Goelag kreeg…… in het beste geval!

Deze vintage, 100% originele Vostok Amphibia heeft een roestvrijstalen 420 kast en de iconische groen metallic wijzerplaat met KGB logo en een lastig voor mij op de foto te pakken schitterend diepe sunburst! Een heerlijke contrasterend rode secondewijzer en zilveren uur en minutenwijzer met witte lume die al wat vanille begint te kleuren. Unidirectionele bezel en het het kenmerkende hoge dikke acrylglas maken het helemaal af.

Vostok was een van de leveranciers aan het defensie apparaat, met name waterproof en duikhorloges met maakt alles “in-house”. Dit horloge is voorzien van het bulletproof 2416b, 31 steens automaat uurwerk waarvan de datum met precieze klik om 12 uur wisselt en dat prima de tijd houdt. Het horloge komt uit mijn privéverzameling en heb ik ergens een jaar of wat geleden gekocht.

Ik ben niet de beste fotograaf, let niet op de kwaliteit van de foto’s met een enkel stofje of vet vingertje. :innocent:

Eur. 95,- excl. verzenden excl. band

Bij vragen over het horloge of de prijs PB me gerust

Diameter zonder kroon: 39.7mm
Lengte: 45 mm
Dikte: 14.1 mm waarvan 2.1mm heerlijk dik en bol acryl
Uurwerk: Vostok 2416b automaat
Acrylglas aka Hesalite
Bandbreedte 18 mm

11 likes