TK: Witnnauer Chronograaf ca. 1945 | Venus 150

Te koop: Wittnauer chronograaf uit je jaren 40.

Deze mooie chronograaf uit de jaren 40 van de vorige eeuw is toe aan een nieuwe liefhebber, omdat ik 'm tegenwoordig amper draag.

Het is een prachtig stalen horloge met geblauwde wijzers, en naar mijn beste weten volledig origineel. Eind 2016 kocht ik het van een forumlid en hij had het horloge weer gekocht van een ander forumlid.

Alles functioneert naar behoren. Ik ben geen poetser/polijster, dus er zitten enkele krasjes op en de sporen die je mag verwachten van een horloge van die leeftijd. De twee krasjes op de achterdeksel zijn erop gekomen toen de verkoper destijds het dekseltje eraf wilde halen voor de foto’s. Ik heb het achterdeksel er mede daarom niet afgehaald, maar een kundig persoon mag dat bij mij thuis ter controle natuurlijk doen.

De wijzerplaat heeft zoals je op de foto’s kunt zien (egale) patina opgelopen tijdens het bestaan. Vooral buiten zijn de kleuren van het horloge prachtig. Ik heb recente foto’s bijgevoegd en ook twee foto’s van de vorige eigenaar. Daarop kun je het uurwerk goed zien en hoe het staat aan de pols.

Geïnteresseerde kopers zijn welkom om het horloge te inspecteren in Bussum.

Hierna nog het verplichte rijtje.

Te koop
Merk en model: Wittnauer chronograaf
Diameter: 33 mm
Leeftijd: rond 1945
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 2016
Factuur en/of certificaat: nee, maar gekocht van een forumlid
Originele doos en/of eventuele accessoires: nee
Verzendkosten of afgehaald in regio: ophalen Bussum
Conditie (krassen, werking etc): gebruikelijke sporen van gebruik, werkt uitstekend
Soort uurwerk en kaliber: Venus 150
Vraagprijs: EUR 1000,-
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. De laatste twee foto’s zijn van de vorige eigenaar. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

4 likes