TK: Wittnauer Professional Chronograph 7004A

Te koop: Wittnauer professional chronograph 7004A

Lang getwijfeld om deze te koop te zetten en ik ga er waarschijnlijk spijt van krijgen, maar daar gaan we dan…

Wittnauer professional chronograph ref. 7004A van begin jaren '70. Gemaakt voor de Amerikaanse markt en derhalve weinig aan deze zijde van de Atlantische oceaan te vinden. Deze is van de tweede serie, te onderscheiden van de eerste serie door het betere uurwerk en pijlvormige minutenwijzer. Gemaakt voor duikers, piloten, wedstrijdzeilers, you name it. Je kunt hem natuurlijk ook gebruiken om een gekookt eitje te timen. De kast heeft hier en daar wat kleine krasjes. Vanwege de afmetingen draagt het horloge als een modern horloge, met dat verschil dat het een stuk slanker is als handopwinder. Kast is verder strak en ongepolijst. De kroon is vermoedelijk generiek. De minutenwijzer is opnieuw van lume voorzien door James Hyman aka the alchemist relumer. Kleur, textuur en zelfs de korte duur waarmee de lume licht afgeeft is niet van de rest van de (originele) lume te onderscheiden. De wijzerplaat is smetteloos. De lunette heeft ook wat gebruikssporen en mist de pip, maar is tegelijkertijd het spektakelstuk vanwege de schitterende patina. Afhankelijk van het licht gaat de kleur van bordeauxrood naar roze met een koperglans.

Het uurwerk is een Valjoux handopwinder cal. 7733. Hij loopt keurig op tijd en de chronograaf start, pauzeert, stopt en reset zoals het moet. De secondewijzer van de chronograaf reset strak naar 12 uur. Onderhoudsgeschiedenis is onbekend.

Merk en model: Wittnauer Professional Chronograph ref. 7004A
Diameter: 40 mm exclusief kroon
Bandaanzet: 20 mm
Leeftijd: begin jaren '70
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen: januari 2021
Factuur en/of certificaat: nee
Originele doos en/of eventuele accessoires: nee, behalve de vintage tropic stijl band. Die is inbegrepen.
Verzendkosten of afgehaald: afhalen in overleg of verzending voor rekening en risico van koper
Soort uurwerk en kaliber: Valjoux caliber 7733
Vraagprijs: € 2650

S.v.p. geen ruilvoorstellen. Het is uitsluitend te koop.

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

13 likes