TNA Update - It has begun

Hoi allemaal,

Zoals enekel van jullie weten ben ik vorig jaar begonnen aan de opleiding uurwerkherstellen aan de TNA (Antwerpen).

Na de deel certificaten “moderne klokken” en "gecompliceerde klokken " te hebben behaald is het eindelijk tijd voor de polsuurwerken!

Vorige week was enigszinds teleurstellend. Met de unitas 6497 in bezit moesten we toch echt even de draad weer oppakken met een reiswekker. De handigheid terug krijgen en wennen aan het pincet. Ok.

Maar gisteren was het dan zover. De unitas mocht uit elkaar. Na eerst goed geinstueerd te zijn moesten we de unitas uit elkaar nemen en weer in elkaar zetten. Dat een keer of drie a vier.

En ik kan jullie vertellen dat het een geweldige ervaring was. Rustig het uurwerk demonteren, controleren en weer monteren. Lang heb ik naar dit moment uitgekeken.

Volgende week beginnen we met het opwind- en wijzerverzetmechanisme en langzaam aan het reinigen en het olieen. Wederom kan ik weer niet wachten.

Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen. En voor de liefhebbers (en wie is dat niet) hier een link de worksheet van de 6497.

http://www.eta.ch/swisslab/6497/6947.html

groet,

Corné

Vind het altijd prachtig, dat ambachtelijk werk, gewoon met de handjes aan de slag. Kan er uren naar kijken, serieus! Veel plezier en succes zou ik zeggen (tu)

cool. zou ik wel mn eigen uurwerkjes kunnen servicen.