Tna update

Zoals jullie gemeld in mei, ben ik inmiddels alweer 3weken bezig met de opleiding uurwerkhersteller aan de tna te antwerpen.
Deze eerste weken veel geleerd en hard gesleuteld aan … Jawel een wekker!
De namen van de onderdelen gaan al redelijk en na het seconderad te hebben verbust kan de wekker volgende week afgemaakt worden en loopt deze weer als nieuw.

We hebben een volle groep van 18 mensen varierens in leeftijd van 23 tot 64. Erg leuke en verschillende mensen allemaal. De leeraar vind ik super goed. Legt veel uit, helpt waar hij kan en heeft goede humor, maar belangrijker zeer veel verstand van zaken.

Omdat Beligsch de voertaal is moet ik wel erg goed opletten en woorden opmaken uit de context. Ik ben dan ook de laatste die lacht bij een grap…

Kortom, super boeiend en geweldig om te doen. Wel zwaar 2 avonden per week naar Antwerpen.

P.s nu de wekker bijna klaar is gaan we snel naar de klokken (horloges volgen in het tweede en derde jaar; wie in het groot kan denken, kan het in het klein maken aldus de leraar) Als iemand nog een regelateur (2 gewichten of 2 veren) of een westminster (3 gewichten of drie veren) die niet loopt zou ik hem graag overnemen voor een symbolisch bedrag.

Groet,
Corné

Mijn beste,

Plezant dat je ons zo op de hoogte brengt Corné.
En dat de opleiding uurwerkhersteller, best zwaar is, dat begrijp ik. Evenals de reis steeds op en neer naar Antwerpen.

Overigens, wat een bijzondere spreuk van jou leraar:
“wie in het groot kan denken, kan het in het klein maken”

Ik wens je verder veel succes met de voortgang uurwerkhersteller!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Erg leuk dat je dit doet.:~ Lijkt me geweldig om zo’n echt ‘ambacht’ te leren!
Succes en veel plezier met je opleiding, verder!

leuk verslag!

Ik heb zelf de opleiding gevolgd die jij nu begonnen bent. Je zal je zeker niet vervelen!
Wat betreft die regulateurs & westminster, stuur me ff een PM, ik kan jouw misschien wel verder helpen.

Top dat je 't doet (tu)