tna update

Dinsdag 27 november mijn eerste kolk “marcherend” mee naar huis genomen. Na 4 wekkers zijn we 3 weken geleden met de regelateur begonnen en zoals gezegd de eerste loopt!

Wel 3 bussen moeten zetten en het minutenrondsel met de hefvingers waaraan een vaste bus zat moeten solderen (te veel geweld gebruikt…).
Alle onderdelen (behalve de veren) zijn in de trommelmachine geweest waarna de klok met handschoenen in elkaar is gezet (even een extra moeilijkheidsgraad geintroduceerd).

Wat een heerlijk gevoel van euforie op het moment dat je de laatste schroef hebt aangedraaid, de klok wegzet en door dat ene kleine schokje direct loopt!
Na smering tikt het op hol geslagen (geen slinger) preciesie-werkje als een zonnetje. Nog even de slag afstellen en ziedaar…!

Ongeloofelijk hoeveel je leert in 3 weken tijd, hoewel er natuurlijk genoeg uren inzitten (4 uren per avond, 2 avonden in de week). De volgende klok ligt klaar (een met een zwevend anker) en ben erg benieuwd hoe dat gaat lopen.

Hoewel het nog steeds zwaar is ('s woensdag zit ik er wel een beetje doorheen) zijn dit de momenten die je energie geven en je weer niet kunt wachten tot het maandag is.

15 januari examen, dan aanmelden voor het tweede half jaar waar we de westminsters onderhanden gaan nemen.

p.s mocht je nog een ouden westminster hebben liggen (liefst een die niet marcheert) dan houd ik me aanbevolen voor dit sudieobject.

Hartelijke groet,

Corné

edit: een foto zegt meer an honderd woorden (op verzoek)

Klinkt erg interessant! Heb je toevallig foto’s?:smiley:

Voor Sint heb ik een amateur-setje gekregen (was erg zoet geweest afgelopen jaar:D), ga binnenkort zelf beginnen met uurwerken (de)monteren!

Knap hoor, maar 1 plaatje zegt soms meer dan 1000 woorden :wink:

nog een

Corné Schreef:

nog een

http://i516.photobucket.com/albums/u323/Corne_albu
m/junghans2780-2.jpg

Wauw!

Corné Schreef:

nog een

http://i516.photobucket.com/albums/u323/Corne_albu
m/junghans2780-2.jpg

::o:}

Erg gaaf, mooi man. Goed bezig.

Heel veel succes, maar zeker ook plezier want dat geeft het!

(tu)super(tu)

Geweldig !!! beter dan tv gapen denk ik zo.(tu)