TNA update

Goedendag collega horlogeliefhebbers,

Gisteren was het zover. Ik heb mijn 7750 afgerond. Na 3 maanden het uurwerk uit elkaar te hebben gehaald, in elkaar zetten en het olieproces onder de knie krijgen heb ik er gisteren de laatste hand aan gelegd.
Hierbij was het plaatsen van de wijzers een echt circuswerk. Onze lerares controleert dit namelijk met de controle loup!
Trouwens de afstelling wordt onder de microscoop gecontroleerd. Wat denk je daarvan. Maar oké nauwkeurigheid is een pre, en man wat ben ik trots om mijn 7750 die ik momenteel draag.
Ik weet op de seconde wat de afwijking is; 7 sec plus per dag in de horizontale stand met de wijzerplaat boven. In de andere posities is de afwijking in de plus minder. In totaal dus erg goed. De chrono is in top conditie en met de schoongemaakte buitenkant een waar plaatje.

De 7750 vind ik een heel mooi uurwerk en vond het fijn om hieraan te werken.

Ik ben benieuw hoe de Landeron chrono gaat bevallen. Deze 148 ligt momenteel uit elkaar. Volgende week schoonmaken en van lieverlee weer opbouwen en afstellen.

Ik toch allemaal net weer anders dan de 7750.

Begin januari is het examen over de automatische en handopgewonden chrono’s. Daarna zullen we wel afmaken wat we hebben liggen en dan gaan we tot de zomer door met de quatz-uurwerken. Inclusief chrono weer natuurlijk.

Ik houd jullie op de hoogte.

Maar eerst een paar foto’s om het verhaal wat te omkleden :slight_smile:

http://s516.photobucket.com/user/Corne_album/media/valjoux7750_zps3e8aa3bc.jpg.html

http://s516.photobucket.com/user/Corne_album/media/landeron148_zpsfa1aa7ad.jpg.html

Heb je nu wat onderdelen over???

Nope. Geen onderdelen over :). Alles netjes schoongemaakt en weer geolied op zijn plaats gezet

Top… :~ op naar de volgende stap(pen)

je gaat het vast redden

grtz. Gerard

knap werk!

Nice! En hoe ziet je 7750 er eigenlijk uit? Wel es v die schoonhoven eta pakketjes gezien. Iets dergelijks? Waren dacht ik toch meerdere configuraties van verschillende wikzers, platen, etc?

Goed bezig (tu)

hoi Marnix,

De 7750 zit in de Bulova. Vandaar de foto. Voor het uurwerk uit een. Zie eerdere post

Corné Schreef:

hoi Marnix,

De 7750 zit in de Bulova. Vandaar de foto. Voor
het uurwerk uit een. Zie eerdere post

Oic… Dacht dat klokje en uurwerkje bij elkaar hoorden… :o