To buy, or not to buy?

Beste horlogeliefhebbers,

Na een aankoop van mijn Sekonda Strela, ben ik op zoek naar mijn 2de vintage horloges.
Nu kwam ik op internet een Glycine Airman tegen, welke ik wil aankopen. Op internet veel exemplaren bekeken en vergeleken, en het horloge wordt aangekocht bij een trusted seller.

Toch zou ik jullie meningen willen over dit exemplaar.
Alvast bedankt voor de reacties !

5 likes

Eerste indruk, niet echt in mint condition.
Maar kennelijk is dat geen issue voor jou. Ik zou verder zoeken, tenzij hij heel goedkoop is.

1 like

Vind 'm netjes juist, voor een vintage. Maar ik zou een testbeeld van een Weishi of Witschi er bij willen hebben. :slight_smile:

2 likes

Waarschijnlijk heb jij er meer verstand van dan ik.

Zonder prijs weten we niks.

1 like

De prijs is redelijk te noemen, het gaat mij met name om de originaliteit van het horloge; oftewel; is er niet mee geprutst. Ziet er in mijn ogen origineel uit (originele dial, wijzers) en ik denk ook niet te over-gepolijst.

Ik vond het erg wennen, het aflezen van een 24 uurs horloge.

Dank voor het delen van jouw ervaring. Daar was ik ook al over aan het nadenken inderdaad, echter, zal dit niet mijn dagelijkse horloge worden. Maak me er dan ook niet zo’n zorgen om. Vind het ook wel een deel van de charme eigelijk.

De dial zit niet helemaal goed tov de bezel. Beetje scheef.

1 like

De één noemt het karakter, de andere afgeleefd. Ik neig naar het laatste. Verbaas mij trouwens welke hoge bedragen er nog voor deze Glycines worden gevraagd.

1 like

Wat is er met de lug aan de hand links onder? Lijkt een scheur oid?

Bedankt, deze was mij inderdaad nog niet opgevallen, lijkt me een diepe kras. Neem ik mee in de overweging!

1 like

Werkt de “hacking” functie ook? Dat de secondewijzer stopt bij uittrekken kroon.

1 like

Nee deze werkt niet, de kosten voor reparatie heb ik al ingecalculeerd. De vraagprijs voor dit horloge is 1000 pond.