To 'Day' or to Date? Today is the Date for a Day Date

In de 30 jaar dat ik samen ben met mijn vrouw, heb ik mijn horloges vrijwel altijd van haar cadeau gekregen. Ja ja je leest het goed, 30 jaar delen we lief en leed.

Zij heeft nooit om horloges gegeven, ze had er één nodig om de tijd af te lezen verder vond ze het niet boeiend. Wel heeft ze altijd een eigen smaak gehad als het om horloges ging, een horloge moest er netjes uitzien en bij haar gouden sierraden passen. Ze vindt mijn vintage Omega Constellation C shape (goudkleurig) heel mooi en draagt het af en toe omdat het mooi bij haar sierraden past.

Na meerdere keren gezien te hebben, gaf ze eindelijk een paar maanden geleden toe, dat ze een vintage gouden Datejust “wel leuk” vindt. Ook omdat we het dan samen zouden kunnen dragen, maar het moest wel even groot dragen als haar Michel Kors :roll_eyes::roll_eyes:. Vanaf dat moment ben ik gaan zoeken naar een gouden Datejust. O ja, ze wilde er één zonder een gouden band omdat ze niet te veel wilde opvallen, niet uit het buitenland en het liefst één met alle toebehoren (doos, papieren et cetera) en voor ongeveer 3 a 4k :thinking::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::joy::joy:

Na een tijd gezocht te hebben werd ik moedeloos, gewoon niet te vinden met de gestelde voorwaarden. Na diverse digitale gesprekken met een gerespecteerd forumlid zal geen namen noemen :wink: @HanDavinci, zijn we tot het inzicht gekomen dat een goed exemplaar belangrijker is dan de doos en papieren bij een vintage Rolex. Maar ook toen bleek het nog niet makkelijk om een Datejust zonder een gouden jubilee, head only, te vinden. Al snel hebben we het budget verhoogd omdat het steeds meer richting een Day Date ging omdat deze makkelijker wel head only met een leren band te vinden zijn.

Een tijdje geleden heb ik een gezocht topic aangemaakt voor een Datejust head only of een Day Date head only.

Na een week ongeveer kreeg ik een app van het eerdergenoemde gerespecteerde forumlid dat er een puike Rolex Day Date eventueel beschikbaar was indien we interesse hadden. Wel één met een strakke kast en een president band, ook iets hoger dan het budget wat we voor ogen hadden, een Rolex Day Date 18038 met een zwart tapestry dial. Na overleg met mijn meissie hebben we na een minuut of tien de knoop doorgehakt en contact opgenomen met Jeroen @Westate om onze interesse kenbaar te maken, vervolgens hebben we de deal beklonken. Jeroen gaf aan dat het horloge eerst nagekeken moest worden, door een horlogemaker, voordat het naar ons zou gaan. Het wachten op deze beauty was begonnen, tot vandaag!

Vanochtend was het dan zover :hugs::hugs::hugs: wat een prachtig ding :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:. Het mag de pols van mijn meissie sieren.

Oh euhh, had ik al gezegd dat ik het ook af en toe mag dragen :flushed::flushed::flushed:.

Dank voor het meedenken en zoeken en vooral het vinden Han :pray:.

Genoeg gelezen, voordat ik overga naar de foto’s wil ik even mededelen dat de foto’s er iets anders uitzien dan jullie van mijn NA topics gewend zijn :nail_care::handbag::high_heel:

ik mocht het ook even omdoen (moest gelijk denken aan iets met een aap en een ring :see_no_evil: :face_with_raised_eyebrow: :face_with_raised_eyebrow: :rofl: :rofl:, het staat haar een stuk eleganter in ieder geval :ok_hand: :ok_hand: :+1:

167 likes

Poh, wat een onwijs mooi horloge :heart_eyes:

1 like

Proficiat met deze mooie aanwinst. :ok_hand:

1 like

Zo wat een schoonheid! Geniet ervan!

1 like

Heel erg gaaf, SAT! Uit welk jaar komt deze beauty?
Het horloge hé!

1 like

1984

3 likes

Wat een beauty :heart_eyes:

1 like

Heel mooi, gefeliciteerd :+1:

En hij staat prachtig op de pols van je vrouw

2 likes

Prachtig en van harte proficiat!

Ik denk ik lees niet goed… niks 30 jaar wat boeit dat nou. Daar zijn er wel meer van!

Nee ik citeer min of meer: ‘vrijwel altijd mijn horloges cadeau gekregen van haar!’

Man!! Dat is pas bijzonder!!!

:rofl:

:pray:

3 likes

Heel gaaf! Super mooi exemplaar.

1 like

Heel mooi, staat haar prachtig.

1 like

Fantastische aankoop, echt een beauty…geniet er samen van :ok_hand:t2:

1 like

Nogmaals proficiat met je NA! Veel draagplezier aan jullie beiden en bedankt voor de leuke ontvangst! :+1:

6 likes

Ik wil jouw vrouw zijn :heart_eyes:

Damn wat een mooi horloge

4 likes

Wat een gaaf horloge man!!! :heart_eyes: Er gaat echt niets boven een Rolex Day Date en wat mij betreft ook in geel goud. Heerlijk!:ok_hand::sunglasses:

Hij staat jouw vrouw prachtig! Wat een voorrecht om zo’n horloge samen te mogen dragen!:slightly_smiling_face:

Ik wens jullie er allebei heel veel plezier mee!

En Han @HanDavinci is een topper. Altijd behulpzaam en zeer goed met de Day Date s op de hoogte!:+1::slightly_smiling_face:

2 likes

Geweldig mooi :ok_hand:

1 like

Ziet er super mooi uit, maar staat haar idd beter als jou hahaha.

2 likes

Pfff, wat gruwelijk lekker :star_struck::star_struck: wauw! Van harte :+1::+1:

1 like

't Moet maar ehh.

:+1:

Mooi man! Dat zou bij ons thuis echt niet goed gaan haha.

1 like