To flipper or not to flipper. Speedy of IWC?

Er komt geen vierde, want dat komt niet door de commissie

Ja, ik ben geen Sub- of Speedmasterfan. En ik heb een heel sterke voorkeur voor duikers. Maar ik zou in jouw geval toch de PO wegdoen. Maar als je vrouw je nou geen 5 piece collection gunt :wink: en je wil toch per se een IWC, koop dan in ieder geval wel de juiste.

(of een Aquatimer, als die PO toch weggaat :stuck_out_tongue_winking_eye: )

2 likes

Hmm, de ingenieur komt erg vaak teeug als gewilde klok. Ik vind hem.echter helemaal niet mooi. Net als alle andere Genta modellen… Niet aan mij besteed helaas.

De optie met de ingenieur vind ik persoonlijk de meest aansprekende maar je had andere randvoorwaarden gesteld. Dan nr2.

Ik zou de PO eruit doen, is de minst iconische van de drie. Over een Ingenieur zou ik nog eens goed nadenken. Het is een prachtig horloge maar door zijn vele gefreesde metalen vlakken erg ontvankelijk voor krassen en butsen. Dit geldt met name voor de bezel.

Optie 2

Speedy zeker niet weg doen … ga je spijt van krijgen IMHO …
Eerder de PO (wegens idd overlap met de Sub).

Qua IWC’s zou ik voor de 2de optie gaan …

PO weg…no doubt

Eens, en dan kiezen voor de flieger chrono met zwarte wijzerplaat en een fatsoenlijk bandje… :grin:

PO eruit en deze IWC erin

2 likes

Ik snap dat niet

Mijn vrouw;-)

Qua iconen zeker de PO eruit en de Ingenieur erin. Wel een met manufactuur natuurlijk.

Ik ben niet z’n fan van een lichte wijzerplaat maar die opgeledge letters vind ik zoveel meer uitstraling geven. Ben bang dat ik geen mening kan geven, beste zou een combi van beiden zijn haha.

Ik ben het helemaal met je eens over de opgelegde markers, zooo mooi!

PO eruit, 2e keuze IWC kopen :+1:

De overlap met Submariner en PO zie ik ook, maar zelf zou ik deze houden! Deze duikers vind ik beiden prachtig en de afwisseling tussen deze twee zou ik juist leuk vinden.

Als de Speedmaster minder met je doet dan zou ik die inruilen, zelf ben ik geen fan van fliegers. Een mooie Portugese zou mijn keuze zijn:

2 likes

Dan doe ik liever Speedy om de pols, Flieger in de kluis. Flieger om de pols, Speedy in de kluis :wink:

Ja uhm… Dan kun je ook stellen dat straks de Speedy en IWC elkaar niet aanvullen :wink:

Kun je die mening niet 180 verder laten draaien :wink:

1 like