To flipper or not to flipper. Speedy of IWC?

Beste medeleden,

Ik ben in bezit van een machtig drieluik bestaande uit een Omega Planet Ocean, Omega Speedmaster en een Rolex Submariner 114060. Ik ben er heel tevreden mee.

Ik heb dus twee Omegas en een Rolex. Ideaal gezien zou ik er nog een IWC bij hebben. Een van de Omega’s zou moeten wijken. Dat zou dan de Speedy zijn. Hele rare en moeilijke gedachte, daarom graag jullie gedachten hierover.

Ik heb meerdere keren een Speedy gekocht en doorverkocht, maar vind hem nog steeds prachtig. Ik heb ook al twee keer een IWC Spitfire Chrono gehad en ook doorverkocht. Maar toch blijven beide mij trekken.

Stel dat ik de Speedy weg doe. Welke vinden jullie dan mooier?

Optie een, Spitfire chrono

Of optie twee, Fliegerchrono

Tegen deze schitterende set dus

Hoor graag.
Thx

Ik zou eerder de PO wegdoen, die heeft overlap met de Sub

Van de 2 getoonde IWC’s vind ik de tweede het meest sprekend, maar ik zou eerder voor een ingenieur chrono gaan

6 likes

Optie 2 :sunglasses:

Speedy verkopen en IWC kopen, over een paar maanden de IWC verkopen en een Speedy kopen en zo weer opnieuw. Je hebt beide modellen gehad en als je ze niet beiden tegelijk wilt dan is dit het beste. :slight_smile:

De tweede optie van de IWCs

1 like

Sowieso de po weg…

Speedy en sub vullen elkaar veel meer aan dan de po en sub…

1 like

Hier is alles mee gezegd. :wink:
Anders de tweede IWC.

1 like

Ik vind de PO met afstand mijn mooiste horloge. Dan gaat eerder de Rolex weg.
Maar dat gebeurt ook niet😎

Gekkie :wink:

Keuzes, keuzes, keuzes … :wink: Heel herkenbaar
Ik heb de IWC 3717 Flieger, de IWC 3725 Ingy Chrono & de IWC 3714 Chrono gehad
Allemaal Valjoux based, allemal klassiekers op hun eigen manier

Kijkend naar je huidige “3-Piece collection” zou ik ook de PO wegdoen voor een IWC Ingenieur automaat

  • Speedmaster = chrono
  • Submariner = diver
  • IWC Ingy = toolwatch

Heb je in ieder geval 2 van de TOP-10 horloges (Speedy & Sub)

De Spitfire & Pilot zijn beiden mooie horloges, dus je kunt niet fout gaan
Persoonlijk vind ik de Flieger met de mat zwarte dail het mooist van de twee
Wat mij uiteindelijk tegenstond was de hoogte van de (Valjoux 7750) kast van de 3717
Daarnaast is de afstand tussen band & kast heel groot waardoor je extra tegen de hoge kast "aankijkt"
Heb je op staal natuurlijk geen last van maar dan is de klok ook behoorlijk prijzig

Daarnaast kun je natuurlijk altijd de IWC 3714 Portuguese Chrono (Valjoux 7750) overwegen als “dressy” watch
Heeft natuurlijk wel overlap met de Speedy chrono

Ik heb het (tijdelijk) zo opgelost maar verlang met name terug naar een IWC Ingenieur vanwege de Genta lijnen

Mis dan nog steeds een “Diver”, die ik wel heb met mijn SMP

Zou het liefst een 5-Piece collectie willen met 5 verschillende merken en 5 verschillende complicaties
Zijn natuurlijk allemaal argumenten die je zelf verzint om maar te kunnen (blijven) flipperen :wink:

Succes met de keuze :wink:

2 likes

Mooi verhaal, dank. Ik zou heel graag een five piece collectie willen, echter mijn wederhelft heeft een mening die 180 graden verschilt van mij.
Idealiter zou ik er nog een Explorer II bij willen en een van de IWCs…

Misschien ooit.

3 likes

PO eruit, lichte plaat moonphase slimline dresser erin. Klaar.

Great minds think alike :wink:

1 like

De Fliegerchrono is wel erg mooi… :heart_eyes:

Ik zou de Rolex weg doen en die IWC fliegerchrono kopen, dan heb je echt een mooi drieluik!

Rolex weg en de flieger erin…

Houd je ook geld over voor eventuele stalen band, die ik echt perfect!

Je bent tevreden met het ‘machtige drieluik’ en toch moet er een weg, omdat er zo nodig een IWC bij moet? Heb dan gewoon geduld en spaar, in plaats van dat overhaaste geflipper dat wel een ziekte lijkt te worden op HF.

Lijkt???

Een verwende-mannenziekte, als je het mij vraagt. Zo, het hoge woord is eruit.

Helemaal eens
Misschien moeten gewoon gaan ruilen :smiley: