To Heuer or not to Heuer.
Heel wat jaren geleden kocht ik in een opwelling een vintage Heuer horloge. De verkoper vertelde dat het een z.g. french Heuer was. De staat was goed, het kaliber was juist gemerkt, kast wat gepolijst waarbij de nummers tussen de lugs/bandaanzet jammer genoeg waren verdwenen en merkwaardig genoeg met de tekst incabloc op de wijzerplaat. Thuis op internet zoeken naar het referentienummer maar eigenlijk nooit kunnen vinden. Tot gisteravond, ik vond een soortgelijk horloge: http://www.lamesuredutemps.com/one.cfm?Carrera&uuid=99D1E2C0-D51E-9BA8-01A79B3043F782F3
Ik laat jullie wat vergelijkende fotoās zien van het op internet gevonden horloge (steeds de eerste foto) en tevens van mijn exemplaar (tweede foto). De staat/opmaak van beide kasten is wel wat anders, ik heb mijn horlogekast namelijk door Jan Ubels licht laten borstelen maar vergelijkingsmateriaal ontbrak, anders had ik dat waarschijnlijk niet gedaan. Gelukkig is hierbij weinig materiaal verdwenen.
Mijn vragen zijn: heeft een van jullie weleens zoān Heuer gezien, wat is wel en wat is niet in de haak en wat is het referentienummer?
Ik denk een mooi knutsel stukje. Naar mijn weten staat er ook nooit ā17 rubis incablocā op de plaat bij heuers.
In het uurwerk waar bij jou HEUER staat, is dan ook vervangen.
Bij onthedash staat meestal alles wel goed gedocumenteerd, maar ik denk dat je deze niet terug zult vinden.
Dus wat @koekoek al zegt
Beide klokjes zijn geen originele Heuers vrees ik.
Dank voor je reactie. Ik acht je mening hoog en denk dat je best eens gelijk zou kunnen hebben. Wel stom toeval dat ik een identiek exemplaar tegen kom. Wel de vraag aan jou, als je deze kunt beantwoorden: Is in jouw optiek het kalibertje origineel Heuer of heb je een tip waar ik terecht kan?
gr,
Tony
Het uurwerk is helaas in beide gevalen ook niet origineel, het lettertype op beide Valjoux 7733 uurwerken is nl. niet correct.
Dit is een foto van een echte Heuer Valjoux 7733:
Ik vrees, dat dit inderdaad een āfrankenā is en het knutselwerk van iemand die meer āreturn on investmentā wou.
Mvg,
Gianni