Zoals de titel al zegt… ga je een Pellikaan, mooi in al zijn eenvoud, nou echt modden of hou je hem zoals Hubert Pelliaan hem bedacht en gemaakt heeft?
Antwoord is simpel: als iets beter kan, of meer naar je wensen kan krijgen, waarom niet?
Ik heb de 2e serie Pellikaan Timing, een serie van 80 stuks. Deze heeft een behoorlijke grote dail en glas. Op kantoor heb ik Ledpanels in de plafonds, wat erg spiegelt op het horlogeglas. Ik zag dan ook een kans om te upgraden met saffierglas dat aan beide zijde ontspiegeld is, beetje zoals de IWC Big Pilot modellen die iedereen wel kent. Ja ik weet het, is een kleine tic van mij
Afin, ik heb de stoute schoenen aangetrokken en Hubert Pellikaan gevraagd of hij saffier met beide zijde ARC kan leveren. Wat blijkt? Hij zat er zelf ook aan te denken dit in de nieuwe serie Flying Dutchman toe te passen. Afin, na een leuk contact heb ik een saffierglas die hij nog had liggen kunnen omruilen voor het glas wat erin zit. En met dank aan mijn mod-buddy @HanDavinci is mijn Pellikaan nu helemaal naar wens op mijn smaak.
Ik vind dit model een bijzonder geslaagd ontwerp. Uniek in zijn vormgeving, mooi gebouwd en een prachtige uitstraling, ook aan achterkant. Hieronder wil ik wat sfeerfoto’s delen voor de liefhebbers van dit bijzondere , Nederlands product: