To mod or not to mod?

Goedendag mede horlogefanaten,

That’s the question. Ik heb vandaag een NOS SKJX89 / SNJX89 besteld en die zal er als volgt uitzien:

Ik vind de band en fluted bezel erg mooi, maar de wijzerplaat is het gewoon nét niet voor mij. Online kwam ik de volgende afbeelding tegen en was opslag verliefd:

Dit is een SNJX89 met de wijzerplaat en wijzers van een SARY057 (geen goedkoop horloge voor mijn portomonee). Nu ben ik benieuwd wat jullie vinden van deze modificatie. Is het het waard om het horloge zo aan te passen met deze dure onderdelen? Verliezen beide horloges dan hun waarde grotendeels? Verder sta ik open voor andere mod suggesties, mensen die daadwerkelijk een horloge kunnen aanpassen en andere ideeën. Alvast bedankt!

5 likes

Doen. Veel mooier en dan ben je ook gelijk van dat 5-schildje af.

Ik heb de juiste wijzerplaat inmiddels gevonden voor €40.

Als jij het mooi vindt gewoon doen, je kan het altijd weer ongedaan maken als je bang bent voor waarde verlies.

Ja doen :+1:krijg je een super mooie combi :blush:

Doen.

Wacht dat je van een zwarte plaat met de wijzerhanden van het horloge dat je hebt aangeschaft?

Ik vind het horloge standaard ook mooi. Fluted bezel en een mooie band erom

Zou ik kunnen proberen, al moet ik zeggen dat ik wel een sucker ben voor die dauphine hands. Die heb ik ook op mijn Cocktail Time en die vind ik ooh-zo-mooi :heart_eyes:

1 like

Welke variant is mooier?

• Origineel
  • Mod

0 stemmers

Kan iemand mij overigens in contact brengen met iemand die deze ingreep kan verrichten? Ik heb zelf de tools en expertise niet.

1 like

De stick hands van die je hebt besteld vind ik veel mooier als die andere en die lichte plaat staat hem best goed. Ik ben alleen geen fan van het 5 logo, anders had ik zeker weten een hele collectie vijfjes gehad.

Is dat omdat 5’jes geassocieerd worden met de lage prijs waarvoor ze te koop zijn? Want ik vind het embleem zelf niet storend.

1 like

Nee, dat is het niet. Vind het juist verrassend mooie modellen. Wat het dan kost vind ik van minder belang. Maar ik heb niks met het getal 5 ofzo denk ik. Het doet me niets. Bij een skx staat er ook geen 007 op de dial.

007 had ik dan wel weer cool gevonden :sunglasses:

2 likes

De mod :heart:

En om aan te sluiten… in hoeverre zijn Seiko5 wijzerplaten onderling uitwisselbaar?

En passen oude platen in nieuwe modellen?

Doen. Hoe dat 5je er op staat staat totaal niet in lijn met de rest van het horloge.

Ik denk dat je wijzerplaten onderling kunt wisselen tussen horlogekasten met dezelfde diameter, maar bind mij hier niet op vast.

Weet iemand of het mogelijk is om de datum en dag schijf (makkelijk) te vervangen door een zwarte variant?

Nice. Ik zelf zou hem origineel houden.
Waar heb je dit horloge besteld en hebben ze er nog meer…

Ja, geen probleem.

SNXJ89 mod:

4 likes

Besteld bij Komogon, op de website staat sold out, maar na een mailtje te hebben gestuurd zei hij er nog meer te hebben.

1 like