To Sinn or not to Sinn that's the question .. EZM 13.1

To Sinn or not to Sinn that’s the question … EZM 13.1

Soms heb je van die horloges die onbereikbaar, zeer limited of gewoon slecht leverbaar zijn.
Dan heb ik het over de oudste versie Sinn EZM1 en z’n opvolgers … t/m EZM13.1.

Natuurlijk als ik geduld had gehad of beter m’n best had gedaan zou het geen probleem mogen zijn… maar goed niks is veranderlijk als de horlogehobby en deze laatste versie stond altijd wel op mijn lijstje van vooraan tot … als ik m tegenkom mag het mee naar huis :blush::+1:.

En dan staat er zomaar 1 op het forum, ai … wilde ik m … yep … had ik toevallig net genoeg anders moois gekocht … yep … 🫣 , zul je altijd zien.
Ik heb nog geprobeerd het horloge bij anderen aan te prijzen, want als het niet meer te koop zou staan scheelde dat weer denkwerk “doe ik het wel , of toch niet “

Je hebt tegenwoordig geen horloges meer nodig en of je er dan 1 meer of minder voor de roulatie hebt liggen , hop … in de auto richting hoge noorden 219km enkeltje :crazy_face:… maar dan heb je het dezelfde dag wel om de pols en geen risico bij de post ( en gezellig contact met de verkoper :wink::+1: )
(Vorige maand vanaf Nijmegen richting Nieuwpoort gereden voor een klokkie dus dit viel nog mee :joy:)

Genoeg intro …
Ik kan de hele historie opsommen maar dat wordt copywerk want dat weet ik ook niet goed genoeg uit mijn hoofd.

Over het horloge zelf,
Ik heb niks tegen chrono’s … maar ik heb gemerkt dat ze nooit blijven dus dat zegt wel wat.
Maar goed, deze chrono is een heel rustige versie …
De enige opvallende chrono dail doet me denken aan een Unitas uurwerk met kleine seconde op 6 … slaat nergens op , ik vind dat grappig :yum:.

De kleine seconde op 3 uur valt tijdens dragen, net als de datum en rode tekst, eigenlijk gewoon weg. Dat hebben ze mooi gedaan, waardoor het nog rustiger wordt.
Deze EZM 13.1 is toch al wat rustiger dan de EZM13 door het weglaten van de cijfers op de wijzerplaat.

Het aangepaste 7750 uurwerk heeft natuurlijk z’n dikte (kwam deze week in een ander topic voorbij) en ja er zijn mooiere high-end chrono uurwerken die platter zijn maar met in house calibers klapt de prijs ook omhoog :roll_eyes: … dat lijkt me niet handig voor Sinn.

Dat de chrono bedient kan worden onder water en 500m / 50bar waterdicht is en voorzien van cupper sulfate en AR gevuld is … is grappig maar mij verder bijzaak.

De originele band, ik heb al meerdere Sinn’s gehad en het zijn prima geschroefde banden, maar mij spreken ze niet zo aan … doet me altijd aan de oude Omega banden denken, waar ik ook niet weg van was.
Geen probleem natuurlijk , draag het mooi op leer :+1:.
De afwerking is top, echt prima kwaliteit zoals we Sinn kennen.

Wat me heeft doen besluiten hier toch wat meer over te schrijven is de dikte … en vooral het vaak vooraf oordelen over de maat van een horloge, l2l maten en dikte natuurlijk op het forum.

Ik snap dat wel, zeker als een horloge niet altijd bij de juwelier op de hoek van de straat ligt
In dit geval wist ik dat de dikte 15mm is en lunette 41mm doorsnede groot is.

In het verleden bij bijv de Sinn 756 was het met 40mm wel een klein tonnetje op de pols en de bandgaatjes in de lugs zaten zo laag dat je op leer tegen de hoge kast tussen de lugs op keek …
Dat had ik bij deze ook verwacht maar niks van dat…
Door de lunette die mooi schuin afloopt,oogt het niks vreemd.

Ook de hoogte van de kast waar je normaal tegenaan kijkt aan de linkerkant oogt niet dik, natuurlijk omdat ze er een lefty van gemaakt hebben :wink: … het werkt voor mij wel en de kroon met pushers drukken niet in je handrug.

Een hele lap tekst en de meeste info kun je het beste maar snel weer vergeten :wink:.

Kern waarde … oordeel niet te snel op afgegeven maten van een horloge, test het zelf.

Een te groot en te klein horloge is ook zoiets, op een pols van 16cm staat iets heel anders dan het zelfde horloge op een pols van 20cm en buiten polsmaten blijft natuurlijk een voorkeur van iemand over … wat je mooi vindt is niet perse goed of fout :wink: .

55 likes

Mooie Sinn en nog mooiere Seamaster :stuck_out_tongue_winking_eye:
Geniet van de aanwinst :+1:

1 like

Mooie Sinn, zou mij ook wel bekoren.

Geniet ervan.

1 like

Prachtig, robuust horloge met leuke, rode details. Ik vind die rode datum erg leuk. Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze kordate aanwinst!!
Ik wens je er een energieke tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

niks mis mee :ok_hand:
heb ook zulke diktes in de collectie en af en toe draag ik ze met plezier,
altijd leuk verschillende modellen te hebben om zo eens wat anders op de pols te kunnen gooien
draag hem met plezier

1 like

Ferm gereedschap hoor. Proficiat :partying_face:

1 like

Potdomme Joost het is wel een erg fraaie en stoere klok! :muscle::ok_hand: Staat ook prima om jouw pols zelfs met die forse dikte van de kast idd geen punt. Enjoy! Damn…was je me net voor zeg. :joy: :wink:

1 like

Hele DIKKE Sinn!

Gefeliciteerd en geniet er volle bak van!

1 like

Wahnsinnig mooi zo, zeker met die groenige band, ook mooi in verhouding om te zien👍

1 like

Thnx :blush::+1: … leuke reacties , bij “Sinn only” is het redelijk rustig vandaar dat ik dacht het merk kan wel wat extra aandacht gebruiken :wink:.

1 like

Word hebberig doordat de kroon en pushers links zitten. Vind ik een ‘mooi stijltje’! :star_struck:

1 like

Mooie Sinn!
Fijn merk is dat toch, is mijn horlogeliefde mee begonnen.
Geniet van deze fraaie EZM!

1 like

Wat een Sinnderend mooie Sinn! Geniet er van!

1 like

Gefeliciteerd ermee, maar die Omega vind ik mooier :wink::smiley:

2 likes

@Plees & @Hennie , thnx … yep deze Seamaster was de eerste die ik toevallig vond en misschien wel de mooiste uit die serie :wink:

Ik heb zoiets volgens mij 2x gehad , gewoon en een ana-digi versie en dan oogt het wijzerblad wel aardig maar in combinatie met de vaste band (intussen z’n beste tijd wel gehad) viel me de band tegen … en typisch voor die periode.
Daar is niks mis mee maar we zijn nu 30jaar verder en dit is een zgan sinn :wink:.

1 like

Gefeliciteerd !
Stoere Sinn.

1 like

Prachtig, veel draagplezier.

1 like

Prachtige Sinn, gefeliciteerd :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie Sinn! :hugs::pray:t3:

1 like