Bij het zien van de man met Meer horloges dan dagen moest ik even mezelf denken. En dan met name de eigenschap om geen horloges te verkopen. Lang lang geleden heb ik met mijn Rome-reis van de middelbare school een Timex horloge gekocht.
De tweede van rechtsboven: http://www.encodeteam.com/help/Timex.jpg
Deze heb ik later doorverkocht en achteraf spijt van gekregen. Vanaf toen heb ik besloten om geen horloges meer te verkopen, tenzij ik overtuigd ben er geen spijt van te zullen krijgen (…). Dat betekent dat als ik zo door blijf gaan, ik straks ook een tafeltje met horloges kan vullen. OK, waarschijnlijk niet zoveel als die gast, maar toch.
Daar tegen over ken ik mensen die hun horloges verruilen voor een andere. Door bijvoorbeeld in te ruilen bij een nieuwe aankoop. Of gewoon door em te verkopen en van het geld een nieuwe te halen. Zo houden ze de hele het aantal horloges beperkt tot een handje vol en zijn zo relatief ook sneller voorzien van een nieuw horloge. Je hoeft immers niet van 0 te beginnen met sparen.
Ben jij iemand die z’n horloges verruilt of gewoon verkoopt voor iets anders?
Sommige klokken verkoop ik weer zodat ik daar weer een andere van kan aanschaffen.
Doorgaans heb ik er nog geen verlies op geleden maar ook geen vette winst of zo.
Zo verandert m’n schamele collectie steeds.
de Atlas, de Breitling en de traser zijn m,n blijvers.
Probeer een handjevol horloges te verzamelen waar ik een poos tevreden mee ben.
Oh Ja er is een Seiko 6309 met een 6105 dial onderweg en misschien blijft hij ook als ik hem mooi vind.
Sommige klokken verkoop ik weer zodat ik daar weer
een andere van kan aanschaffen.
Doorgaans heb ik er nog geen verlies op geleden
maar ook geen vette winst of zo.
Zo verandert m’n schamele collectie steeds.
de Atlas, de Breitling en de traser zijn m,n
blijvers.
Probeer een handjevol horloges te verzamelen waar
ik een poos tevreden mee ben.
Oh Ja er is een Seiko 6309 met een 6105 dial
onderweg en misschien blijft hij ook als ik hem
mooi vind.
Kan er niet toe komen om een horloge,welke ik gekocht,gekregen heb o.i.d weg te doen.
Ben nog niet zo vreselijk lang verzamelaar,maar zij zijn voor mij nog steeds allemaal even waardevol,emotioneel gesproken dan.
Zeker als “beginner” (geldt natuurlijk eerder voor mij dan jou :D) heeft ruilen het voordeel gehad dat je door het dragen van verschillende horloge je “smaak” kunt bepalen, zonder dat je bankrekening leegplundert.
Langzamerhand blijven er inderdaad klokjes “hangen”, waardoor het toch meer en meer gaat kosten, maar die houden (voor mezelf althans) hun waarde.
Daar gaat het mij ook een beetje om, het dragen van een klok voor een poosje,en dan je gevoel laten bepalen.
Door het ruilen/verkopen en weer aankopen plunder ik niet mijn bankrekening.
Mijn tweede hobby( was voorheen eerste) n.l mountaibiken kost ook wat ,elk seizoen onderdelen vervangen is niet goedkoop.
Na 3 jaar zoeken/kopen/verkopen weet ik dat ik duikers en fliegers naar modellen uit lang vervlogen tijden wel erg leuk vind. Er gaat nu ook niets meer weg en komt er alleen maar bij.
Kan er niet toe komen om een horloge,welke ik
gekocht,gekregen heb o.i.d weg te doen.
Ben nog niet zo vreselijk lang verzamelaar,maar
zij zijn voor mij nog steeds allemaal even
waardevol,emotioneel gesproken dan.
Daar gaat het mij ook een beetje om, het dragen
van een klok voor een poosje,en dan je gevoel
laten bepalen.
Door het ruilen/verkopen en weer aankopen plunder
ik niet mijn bankrekening.
Mijn tweede hobby( was voorheen eerste) n.l
mountaibiken kost ook wat ,elk seizoen onderdelen
vervangen is niet goedkoop.
gr Ron
vandaar bikerplus!
Ja, na een tijdje een klokje te hebben gehad weet ik idd wat er gaat blijven hangen. Maar om ze te verkopen vind ik weer zo zonde. Ik vind het namelijk moeilijk om ze voor (veel) minder weer weg te doen.
Dus heb ik ze weggegeven aan vrienden die de klokjes echt leuk vonden. Hm… even denken… kwa centjes heb ik er dus nog minder voor gekregen dan als ik ze verkocht zou hebben. (
Na 3 jaar zoeken/kopen/verkopen weet ik dat ik
duikers en fliegers naar modellen uit lang
vervlogen tijden wel erg leuk vind. Er gaat nu ook
niets meer weg en komt er alleen maar bij.
Ik ben al 20 jaar horlogefan, en ben er nog steeds niet uit
Een jaartje terug kwam ik ineens LED horloges tegen, die gaan dus ook niet meer weg, alhoewel ik ze zelden draag. Wist ik bij aanschaf ook wel, maar dat was iets voor de verzameling.
Ik heb ook eens gekeken naar de LEDjes, maar denk dat ik ze weinig zal dragen en dat is voor mij toch wel de reden om een horloge aan te schaffen. Ook al draag ik ze niet allemaal regelmatig, ze komen zo nu en dan allemaal aan de beurt. Spijt heb ik van het wegdoen van de meistersinger en de steinhart rose gouden flieger. Fan ben ik trouwens sinds ik het gouden zakhorloge van mijn opa heb geërfd. Dat is toch zeker ruim 16 jaar geleden. Wellicht sla ik over een tijdje weer een geheel andere weg in, maar tot nog toe vervelen mij de huidige modellen in mijn bescheiden collectie niet en staat er genoeg op de verlanglijst die maar niet korter lijkt te worden…
Ik verzamel nog niet zo lang, dus koop je te snel dingen die je niet (meer) draagt, omdat je smaak idd nog erg variert. Ondanks dat ze me dierbaar zijn, krijg ik de neiging om die toch weer te verkopen om zo de gewenste te kunnen kopen, bijv, een Bullhead die ik graag wil, maar uit een verkoopbudget bekostigd moet worden. Dus er moeten meerdere wijken,bijv de zwarte Seiko Sports Speedtimer die ik niet of nauwelijks draag.
Dus ik word een TV toch? Het bevordert de doorstroming wel van beschikbare klokjes, dat is weer leuk voor andere zoekenden, alles houden is gewoon te kostbaar voor mij.
Ben eigenlijk niet zo’n verzamelaar maar meer een drager. Zodra ik merk dat ik een horloge niet meer draag dan ruil ik deze doorgaans weer in voor iets anders dat op dat moment mijn interesse heeft. Zijn uiteraard enkele stukken met emotionele waarde die ik nooit weg zou doen. Merk wel dat het aantal van dit soort stukken steeds mee begint toe te nemen. Grote voordeel is uiteraard dat ik hierdoor minder lang hoef te sparen voor een nieuwe aanwinst. Nadeel is dat ik wel eens overhaast wil handelen en horloges van de hand doe waar ik achteraf toch best tevreden over was.
Ik koop en koop en koop… en soms verkoop ik. Maar de collectie blijft wel steeds groeien, eigenlijk tegen mijn bedoeling in. Maar ik kan het niet laten.
Ik kan ook wel een tafeltje (of wat) vullen alleen zijn de meeste tafeltjes niet erg indrukwekkend. Dat komt omdat ik vaak lots koop waarvan de 20 horloges er slechts 1 interessant is
Het voordeel van mijn verzamelen is dat ik meestal vintage koop. Als je verstandig inkoopt, hebben die horloges bij verkoop weer dezelfde of een hogere waarde en is het afscheid nemen niet zo moeilijk. Ik kan me voorstellen dat als je een nieuw horloge koopt voor 500 euro en je wilt 'm een half jaar later verkopen maar krijgt er dan met moeite nog maar 300 voor, je er de pest in hebt.
nieuw horloge koopt voor 500 euro en je wilt 'm
een half jaar later verkopen maar krijgt er dan
met moeite nog maar 300 voor, je er de pest in
hebt.
Juist ja, en ik hou juist van de modernere klokjes om te dragen. Niet dat ik vintage horloges niet mooi vind, maar ze passen niet zo bij mijn kleding stijl.
Haha, ik ben de tel kwijt, maar zo te horen zijn een hoop hier begonnen met verruilen en doen dit nog steeds. Alleen blijven er na verloop van tijd ook steeds meer horloges hangen. Ik denk dat dit wel een goeie insteek is… als je tenminste afscheid kunt nemen van klokjes. Ik begin me steeds meer te realiseren dat ik dit ook maar eens moet gaan doen en kijken van welke horloges ik afscheid kan nemen… :,-(
Ik vindt het heerlijk om klokjes te ruilen, en het valt me op dat er in het te koop gedeelte steeds vaker wordt aangegeven dat een leuke ruil ook tot de opties hoort.
Ik vindt het gewoon fijn dat je niet constant cash moet hebben liggen om een nieuw horloge aan te schaffen terwijl je misschien wel een klok hebt liggen die je minder vaak draagt, en laten we eerlijk zijn de meeste forumers hebben toch wel een klok of wat liggen sommige enkele tientallen
Leuk is ook dat de klok meestal op het forum blijft
Ik vindt het uiterst moeilijk een horloge te verkopen. Ze hebben allemaal een verhaal of een herinnering.
Deze week heb ik voor het eerst een horloge verkocht. Een Omega. Ik troost me met de gedachte dat ik er iemand blij mee heb gemaakt, maar echt lekker zit het me nog niet.
Dat je je Omega verkoopt en er een naar gevoel aan over houdt kan ik me heel goed voorstellen.
En ik heb niet eens een Omega!
Heb je hem verkocht voor de aanschaf van een ander?