Ik koop vrijwel uitsluitend vintage horloges, maar ik vond de Bradley zo bijzonder dat ik deze toch heb aangeschaft. Ik had wat twijfels: Erg dik, een stalen band past dat wel bij een titanium kast en is het horloge wel makkelijk afleesbaar. Donderdag avond laat toch maar besteld en vandaag al bezorgd.
Kijk eens wat een schoonheid!

Mijn eerste ervaringen:
Ondanks de dikte draagt het horloge heel fijn aan de mesh band, je voelt het bijna niet. Het weegt ook bijna niets doordat het een titanium kast heeft. Door de flexibele lugs onder de aan kast sluit het horloge erg prettig aan en draag daardoor zeer comfortabel.
De stalen band wijkt flink af van het materiaal van de kast, maar dat is niet storend doordat de markers en kogeltjes ook staal zijn. Daarmee is het optisch toch toch weer in evenwicht.
De afleesbaarheid is uitstekend er is eigenlijk geen gewenning nodig en de kogeltjes zijn beter zichtbaar als de gemiddelde wijzer.
Wel vind ik het jammer dat het horloge zo hoog op de pols ligt dat wordt nog versterkt door de zeer diep gemonteerde kroon.
De kogeltjes raken makkelijk van de plek, maar komen vrijwel onmiddellijk weer terug naar de juiste positie. Op het gevoel aflezen vind ik nog wel moeilijk, maar het lukt wel.