Toch een Breitling

Ik had nooit verwacht een Breitling in mijn collectie te hebben. Ik heb nooit zoveel gehad met de chrono’s en als ik ze wel mooi vond, kon ik ze niet betalen. Dan hield het voor mij op…dacht ik.
Ik kwam erachter dat Breitling ook hele mooie niet chrono’s heeft uitgebracht. Deze worden veelvuldig creatief aangepast en nagemaakt, omdat er veel verwarring heerst over de markeringen en dergelijke. Ik ben lid geworden van Breitlingsource om me goed in te lezen.
ReneJK was zo goed om een aantal exemplaren die ik had gevonden te bekijken. Er was niet altijd meteen duidelijk wat er nu mis mee was, maar er zat altijd wel een luchtje aan. Ineens kreeg ik van Rene een link met veelbelovende advertenties. Eentje daarvan vond ik erg mooi, ik heb wat voorwerk gedaan (het uurwerk geïdentificeerd, het serienummer nagekeken (1962), ref. nummer opgezocht), deze info doorgespeeld en ik kreeg “green lights”, gekocht dus :slight_smile:

Dit is hem. Breitling Ultra Thin ref. 3307 uit 1962 met een Felsa 4010. Hij zit nu op een dun bandje van Jacques Lemans, iemand nog tips?

Grtz Melvin

Vintage1982 Schreef:

iemand nog tips?

Gefeliciteerd ! Hij is mooier dan op de foto’s die we zagen !

tips ? , lekker dragen :slight_smile:

Heel erg bedankt. Hij ziet er nog prachtig uit. Macro foto’s vertekenen altijd een beetje en een nieuw glas scheelt ook enorm :slight_smile:

Mooie vangst! Toch fijn om te weten dat je een echte hebt :slight_smile: Van Seiko’s zie ik het over het algemeen in één blik, maar die oude Breitlings is toch andere koek…

Mooi hoor! Vind het ergens toch wel leuk, zo’n relatief “simpel” horloge, maar wel met een dijk van een merk geschiedenis. Beetje stealth-wealth, zoals dat in goed Nederlands hee :slight_smile:

Qua bandje zou ik er iets exotisch op doen. Wellicht een cognackleurige struisvogel of een zwarte croco.

Proficiat met deze aanwinst!

prachtige aanwinst, zeker van genieten en veel dragen!

Dank je wel, dat vind ik dus ook. Horloges in deze stijl trekken me altijd aan op één of andere manier. Eenvoud is de ultieme vorm van verfijning :slight_smile:
Cognac struisvogelband heb ik ook aan gedacht. Zou denk ik wel mooi staan.

Fraai hoor, in al zijn eenvoud (tu)

Bandje: een lichtbruine hagedis van Di-Modell.
Dat verdient deze wel.

Mooie Breitling, ziet er goed uit!

Heel verstandig dat je Rene hebt ingeschakeld, die heeft mij ook al eens voor een miskoop behoed.

Hendrik

p.s. een cognackleurige struisvogel heb ik nog te koop staan in de betr. rubriek :slight_smile:

Mooi horloge. Ik zou ook zeker gaan voor een betere hagedis of ander reptielen bandje met bruine / cognac kleur.

zoiets vind ik ook mooi op een GP/Gouden vintage

http://www.watch-band-center.com/watchstrap-p2138h275s283-Watch-band-18mm-ligh.html

Hoe vaak hebben we niet gezien:het spijt me dat ik je moet teleurstellen, maar heeft de Breitlingfabriek nooit gezien.
totaal geen trek in :stuck_out_tongue:

Neem aan dat die pukkels op de plekken zitten waar ooit veren hebben gezeten?
Mijn struisbandjes hebben schubben (van de poten dus)
Vind ik mooier :slight_smile:

hendrik

hendrik Schreef:

Neem aan dat die pukkels op de plekken zitten waar
ooit veren hebben gezeten?
Mijn struisbandjes hebben schubben (van de poten
dus)
Vind ik mooier :slight_smile:

hendrik

inderdaad , daar hebben de veren gezeten. Ik ken de bandjes vd poten ook maar vind deze ook erg sjiek

Lijkt me inderdaad wel sjiek staan. Er zal toch wel iets binnen de EU zijn? Zodat je geen invoerrechten hoeft te betalen.

http://www.watch-band-center.com

duitsland

Mooie strakke Breitling Melvin, veel plezier ermee.

Gefeliciteerd met deze mooie aankoop. #jaloers