Ik had nooit verwacht een Breitling in mijn collectie te hebben. Ik heb nooit zoveel gehad met de chrono’s en als ik ze wel mooi vond, kon ik ze niet betalen. Dan hield het voor mij op…dacht ik.
Ik kwam erachter dat Breitling ook hele mooie niet chrono’s heeft uitgebracht. Deze worden veelvuldig creatief aangepast en nagemaakt, omdat er veel verwarring heerst over de markeringen en dergelijke. Ik ben lid geworden van Breitlingsource om me goed in te lezen.
ReneJK was zo goed om een aantal exemplaren die ik had gevonden te bekijken. Er was niet altijd meteen duidelijk wat er nu mis mee was, maar er zat altijd wel een luchtje aan. Ineens kreeg ik van Rene een link met veelbelovende advertenties. Eentje daarvan vond ik erg mooi, ik heb wat voorwerk gedaan (het uurwerk geïdentificeerd, het serienummer nagekeken (1962), ref. nummer opgezocht), deze info doorgespeeld en ik kreeg “green lights”, gekocht dus
Dit is hem. Breitling Ultra Thin ref. 3307 uit 1962 met een Felsa 4010. Hij zit nu op een dun bandje van Jacques Lemans, iemand nog tips?
Mooie vangst! Toch fijn om te weten dat je een echte hebt Van Seiko’s zie ik het over het algemeen in één blik, maar die oude Breitlings is toch andere koek…
Mooi hoor! Vind het ergens toch wel leuk, zo’n relatief “simpel” horloge, maar wel met een dijk van een merk geschiedenis. Beetje stealth-wealth, zoals dat in goed Nederlands hee
Qua bandje zou ik er iets exotisch op doen. Wellicht een cognackleurige struisvogel of een zwarte croco.
Dank je wel, dat vind ik dus ook. Horloges in deze stijl trekken me altijd aan op één of andere manier. Eenvoud is de ultieme vorm van verfijning
Cognac struisvogelband heb ik ook aan gedacht. Zou denk ik wel mooi staan.