Toch even naar Seiko geweest

Vanavond ben ik naar de Seiko Shop op de Heiligeweg in Amsterdam geweest om naar de tentoonstelling te kijken. Het was rustig in de winkel en een aardige meneer ving me op en bracht me naar de betreffende vitrine. Er lagen daar een stuk of 10 horloges die in zevenmijls laarsen een overzicht van ongeveer 100 jaar Seiko horloges weergaven, van de Laurel tot de Kinetic. Aangevuld met een paar exemplaren van één van de Seiko ambassadeurs die in de winkel staan. Het was jammer, maar wel begrijpelijk de de oudste exemplaren niet echt maar replica’s waren. Begrijpelijk omdat dit horloges van grote waarde zijn en niet zijn te beveiligen in een gewone winkel, volgens mij. Dit neemt niet weg dat het wel een leuk overzicht geeft met b.v. natuurlijk het nostalgische lcd horloge wat ‘iedereen’ wel gedragen heeft.
We hebben natuurlijk heerlijk over horloges gebabbeld, de SpringDrive bekeken. Wat loopt die secondewijzer mooi zeg! En natuurlijk de Grand Seiko’s, vooral de Automatic GMT is een plaatje.
Al met al even een leuk uitje als je niet te ver van Amsterdam woont en van (Seiko) horloges houdt. Maar ik zou er geen reis van de andere kant van het land voor maken, maar een bezoekje combineren met andere reisdoelen in de hoofdstad.
Hieronder een paar foto’s van de vitrine voor de forumleden die aan de andere kant van het land wonen:D

Thanks Tom,

Michel

Dat is even leuk al die fotos.
Heb bijna de gedachten dat ik ze ook in het echt heb gezien, heel mooi.
Ben in november geweest, dat was al de moeite waard, echte seiko shop.
Tom, Bedankt voor de info en de reportage.

Lijkt me cool om daar met een Ufo en 6139 zoals op de foto binnen te komen :slight_smile:
Ik heb ze liggen…

Maar kijk toch liever hier:
http://www.csce.uark.edu/~jgauch/photos/watch1/

Of in mijn eigen lade…

Dank je wel voor deze reportage!

mvg, Frans

Leuke verhaal, dank! Blijven toch wel topklokken die seiko`s, wacht nog even de koers van de pond (hopelijk weer 10% eraf naar niveau van kerst) af maar binnenkort gaat er denk ik toch echt weer eentje bijkomen.

Leuk verslagje inderdaad. Ik was de ochtend in Amsterdam en de middag las ik het op het forum. Zou best graag even binnen gekeken hebben :), dan maar op deze manier!

Thanks.

Leuk, Tom, dat je ons even laat meegenieten van je bezoekje! (tu) Voor de vaste forumbezoekers hier is er weinig nieuws te zien, lijkt me. En ja, zoals Rob al aangeeft, lijkt het me inderdaad cool om daar binnen te stappen met een van de getoonde horloges aan je pols! :smiley:

Nu ik je foto’s bekeken heb en ik dit zit te typen, realiseer ik me opeens weer waarom het Seiko-virus onontkoombaar is. :slight_smile:

Vanmiddag wat eerder naar huis en even een trammetje gepakt richting Heiligeweg.
Met mijn White Helmet aan de pols.
Welnu: het is waarschijnlijk de enige manier waarop je, een helm dragend, vriendelijk wordt bejegend in een horlogewinkel.

Had ik nou eerst Tom’s verslag gelezen, dan was ik waarschijnlijk niet gegaan, want ècht de moeite is het niet.
Gelukkig dat Tom er geweest is mèt camera, want daar had ik dus niet aan gedacht.

Wel leuk om een paar “eerste modellen” in het echt te zien: eerste quartz, eerste Seiko. De leukste vond ik eigenlijk wel het braillehorloge dat er tussen lag.

Vriendelijke verkoper vertelde wel, toen ik me liet ontvallen over zijn “tentoonstelling” te hebben gelezen op het Horlogeforum, dat ik ongeveer nummer vijftig was.
Bewonderde op verkoper-professionele wijze mijn oldtimer en troonde me vervolgens mee naar de Springdrives en gaf daar een verhandeling over: kijk eens hoe mooi die secondenwijzer loopt! En ze zijn door deze techniek ook zó nauwkeurig!
Nou, toen heb ik hem ook maar verteld dat mijn ouwe Accutron ook heel mooi sweept en minstens zo nauwkeurig is. Beetje prikkelen mag wel, op z’n tijd.

Kortom: de “tentoonstelling” is inderdaad een tiental exemplaren groot en ik geef er het predikaat “wel aardig om te zien” aan.
In termen van de Michelingids is het geen omweg waard en zéker geen reis waard.

Ik durf daar niet naar binnen met mijn Velatura. Straks gaan ze vragen hoeveel ik er voor betaald heb. :wink:

Mijn beste,

Tom en Grootmokum, dank voor jullie plausibel verhaal. En natuurlijk de verhelderende foto’s van Tom.
Zo heb ik het gevoel dat ik er toch ben geweest, of althans, ik kan er over meepraten.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Grappig dat er één tussen staat die ik onlangs heb verkocht voor 45 Euro, maar dat met originele band ::o .

Er stonden een paar exemplaren van een verkoper tussen:)

De foto´s geven een mooi overzicht van enkele belangrijke Seiko modellen door de jaren heen. bedankt voor het plaatsen.