Hi HF,
nu ik een aantal maanden redelijk veel berichten lees op dit forum en ook al een aantal horloges gekocht heb via het forum, leek het me toch maar eens tijd om mijzelf voor te stellen.
Mijn naam is Stijn en raakte geïnteresseerd in horloges rond de tijd dat ik in groep 8 van de basisschool zat. In deze tijd kreeg ik namelijk mijn eerste horloge, zoals wel bij meer het geval zal zijn was dit een een Fossil en wel de blauwe Big Tic. Een hele coole klok met een mooie diepblauwe kleur en combinatie van wijzers voor de uren en minuten, en een digitale tijdsaanduiding voor de seconden. Ik heb hem nog steeds en vind het nog steeds een geinig klokje. Misschien een idee om binnenkort de batterijen te vervangen en hem weer eens te dragen op een vrijdag. Toen ik 18 werd kreeg ik mijn tweede horloge, een Hugo Boss met een stalen band, diepe grijze kleur en oranje accenten. Hoewel dit merk niet echt gewaardeerd wordt op forums zoals deze heb ik er veel plezier van gehad. Voor “normale” mensen is het een prima merk. Met veel trots heb ik het zo’n 8 jaar gedragen tot de band kapot ging. Helaas was het niet mogelijk de sluiting van de band te vervangen. Vandaar dat ik op zoek ging naar een waardige vervanger. Op deze manier kwam ik eerst op Watchuseek en later op deze site terecht. Door het lezen van de vele berichten begon ik aardig wat kennis op te doen over de verschillende merken. Mijn beeld van met name Seiko is sindsdien compleet veranderd. Voorheen vond ik dit een vrij saai merk en besteedde er weinig aandacht aan. Dit veranderde toen ik voor het eerst een foto van een blauwe Sumo, Blumo, aan iemand pols zag glimmen. Wat een ontzettend stoere klok, en dit voor minder geld dat een redelijk anonieme Boss bijvoorbeeld. Zodoende ging ik marktplaats afzoeken op jacht naar de Sumo. Voor een nette prijs eentje gevonden en sindsdien veel plezier van. Kort daarna leerde ik de ‘marktplaats’ van het horlogeforum kennen. Een geweldige plek waar fantastische horloges worden aangeboden voor eerlijke prijzen, en waar met relatief veel vertrouwen gehandeld kan worden. Zeker in vergelijking met marktplaats. Een lang verhaal kort, ik heb in een korte tijd veel kennis opgedaan door het forum, en ben inmiddels de gelukkige eigenaar van een aantal hele mooie horloges en naarstig bezig met het samenstellen van een collectie die echt bij mij past. Zowel qua merken, kleur, gelegenheden, kwaliteit en kwantiteit. Wat een mooie hobby! Ik heb net ontdekt hoe je foto’s kunt posten, dus zal zo mijn collectie so far tonen. Fijne avond
~!