Toch fijn dat Vostok

… z’n horloges zo maakt dat je er lekker zelf aan kunt knutselen. Ik had al enige tijd een Amphibia met een 060 kast die ik bijna altijd draag als werkhorloge. Een prima horloge, draagt fijn, alleen begon na loop van tijd de wijzerplaat me een beetje te storen. Mede doordat ie behoorlijk verkleurde van donkerblauw naar paars/blauw/koper, met andere woorden: tropical!!!
Nu heb ik dit jaar voor mijn verjaardag een Amphibia met een 420 kast gekregen. De bauwe scuba dude uitvoering. Deze plaat sprak mij meer aan, alleen kan ik niet zo goed wennen aan grootte (te klein) van de kast.
Nu is 1 en 1 bij mij altijd 2, dus ben ik maar eens aan de slag gegaan.

Eerst maar even een foto hoe het begon:

De scuba kwam erbij en ik heb van de 060 kast de bezel vervangen. Dat was al een verbetering t.o.v. de noord/zuid bezel. Het gaf 'm een wat robuustere uitstraling. De verkleuring is op deze foto ook al wat te zien:

En hier nog een van de scuba in den beginne:

Het omzetten van de uurwerkjes is een fluitje van een cent. Alles past precies en in een kwartiertje heb je een heel nieuw horloge. Natuurlijk ben ik zelf tevreden over het resultaat en vind zelf dat ook de tropical dial beter tot z’n recht komt in de 420 kast. Het geeft 'm iets van een vintage uitstraling. Er zit nu een zwarte rubberen band op, maar ik denk dat een simpele zwarte leren band 'm ook goed zou kunnen staan. De verkleuring stoort mij nu ook niet meer zo net als de geringe grootte op de pols.
En de 090 scuba dude: Mooi, robuust en stoer horloge. De wat rustigere plaat komt m.i. veel beter uit in combinatie met de wat grovere kast en dikke bezel.

Het eindresultaat:

En nog eentje samen:

De foto’s zijn niet van top kwaliteit, maar dat zijn jullie inmiddels wel gewend van mij. :slight_smile:
Een nieuwe camera zit ook nog niet direct in de planning, dus tot die tijd ben ik aangewezen op mijn telefoon.

Bedankt voor het kijken.

Gr Wouter

Leuk ding die tropical!
Heel eigen gezicht zo.

leuke mods (tu)

Hoi Wouter,

Mooi gedaan. Ik zou persoonlijk aan de nieuwe Scuba Dude wel een Warschau-Pact bandje hangen.

Hoe dan ook leuke mods.

groet Tecco

Mooi werk. Beide horloges zijn er wat mij betreft op vooruitgegaan.

Groet, Jurgen

Leuk gedaan, leuke dingen die vostoks

+1

Dat is het leuke van Vostok, voor niet al te veel geld kan je alle kanten op, om het horloge naar wens te maken.

Goed gedaan! Volgens mij ga je dit vaker doen.

ehwatch Schreef:

Dat is het leuke van Vostok, voor niet al te veel
geld kan je alle kanten op, om het horloge naar
wens te maken.

Goed gedaan! Volgens mij ga je dit vaker doen.

Dat kan ik inderdaad niet uitsluiten Erik :wink: Ik heb al overwogen om het zelfde met een neptune te doen. En dan met een 90 of 100 kast.

De Neptune is mooi, maar heeft een vaste metalen band die niet confortabel is. Ik zou daarom een kast kiezen waarop je een mooie band naar keus kan monteren. Laat maar zien!

En anders kan je de Neptune gewoon aan mij kwijt.

Daarom juist. Ik vind de neptune mooi door de lume op de plaat, maar de band is t echt niet. Dus wellicht in de toekomst. Ik bedoelde trouwens de 710 kast ipv de 90. Daar zit toch een 22mm band op?

Ja de 710 is 22m :slight_smile: