Toch is ie best fotogeniek

Kreeg vandaag deze Alpha binnen. Ik vind een Submariner of zo’n Planet Ocean gewoon keiharde neppers. Dit ontwerp wordt echter niet meer door Rolex gebruikt dus daarom heb ik er wat minder moeite mee. Beetje het PRS50 verhaal van TZ-UK.
Ook is een echte Newman slechts voor enkele weggelegd.

Moet zeggen dat ik niet ontevreden ben. Band is vrij goedkoop, iig de sluiting maar draagt best aardig. De stoere kast en het 'plexy=sexy’glaasje maakt een hele hoop goed.
En je kunt er nog best mooie foto’s van maken ook.

mooie foto’s en mooi horloge ook.

Heeft voor de prijs trouwens een héél mooi werkje !! :slight_smile:

Join the Club.

Met “Goedkeurende” Groeten

Morse.

Tom,

Prachtige foto’s met een sfeervolle lichtval.
Kun je me misschien zeggen waar dit model (Alpha Paul Newman white dial) nog verkrijgbaar is. Alpha zelf heeft ze niet meer, en ook de Nederlandse handelaar niet. Met een glazen achterkant zou het helemaal een Chinese topper kunnen zijn.

Ik heb hem vrijdag 2 weken geleden besteld bij Alpha zelf.
Ik zie hem ook niet meer op de site staan, misschien heb ik wel een van de laatste exemplaren.
Ik neem aan dat ze hem wel weer op voorraad krijgen

Zeer mooi! Bij sommige van hun chronographs staat het volgende:

Enig idee wat dat inhoud? Zijn het dan teruggestuurde klokjes?

Ik heb wel eens een mailtje van de eigenaar teruggehad en zijn engels is niet helemaal perfect. Ik denk niet dat je “overall” moet interpreteren als: “over het algemeen.” IK denk dat men gewoon volledig bedoelt.

Schitterende foto’s Tom !!!

Ruud

Leuke klok hoor, wat zijn de maten?

VrGr,

vincent

leuke klok en prachtige foto’s!
Grt ger

Tom Koerts Schreef:

Kreeg vandaag deze Alpha binnen. Ik vind een
Submariner of zo’n Planet Ocean gewoon keiharde
neppers. Dit ontwerp wordt echter niet meer door
Rolex gebruikt dus daarom heb ik er wat minder
moeite mee.

Beetje vreemde redenering lees ik hier. Jij met je Alpha Newman zoekt kennelijk een reden om jezelf moreel superieur te verklaren aan simpele zielen (zoals ik) met een Alpha Sub. Het is een beetje alsof je je eigenlijk schaamt voor deze klok, maar er toch een plausibele reden voor zoekt. En de laatste zin:

Ook is een echte Newman slechts voor enkele
weggelegd.

…vind ik helemaal raadselachtig. Een echte Sub is ook voor vereweg de meeste nederlanders een ver-van-mijn-bed-show, hoor. Maakt dat het dragen van een tribute (of zelfs een regelrechte fake) minder erg? Maar goed… als jij de ene Alpha tribute fout acht, en de andere niet… so be it. Ik draag m’n $20,- Subje met veel plezier.

Overigens: mooi horloge en mooie foto’s! :slight_smile:

Mooie fotoos hoor. En dan die Agfa Clack, da’s ook jeugdsentiment…:slight_smile:

Ik weet dat een echte Sub voor veel mensen een ‘ver van hun bed show’ is. Echter is een Sub voor de meeste mensen nog wel te behappen. Het is veel geld, maar een beetje gebruikte Submariner is nog wel bij elkaar te sparen. De ene koopt er een Submariner van en de ander een plasmascherm en home-cinema. Het is maar net waar je je prioriteiten legt.

Heb je het over een originele Newman (6241), dan praat je over een 50.000-60.000 euro. Zo’n bedrag geef je niet zomaar even uit, laat staan dat je het zo even ergens aan kan uitgeven.

Het heeft overigens niets met superieur verklaren te maken. Een Submariner wordt net zoals de Planet Ocean gewoon nog door Rolex/Omega gemaakt. Dat Alpha die dingen bijna 1 op 1 gaat kopieren vind ik gewoon niet netjes en ik zal ook nooit zo’n ding kopen. Dat andere dat wel doen tja, dat moeten ze zelf weten.

De Newman zoals die door Alpha is gemaakt wordt echter niet meer zo door Rolex gemaakt. Zou Alpha een Daytona namaken zoals ie er nu uitziet dan hoef ik hem ook niet.
Nogmaals vergelijk het met de PRS20 en PRS50 van Eddie Platts. De eerste is gebaseerd op een Radiomir. Enigszins verwerpelijk aangezien Panerai dit model nog steeds maakt.
De PRS50 is een hommage aan de Blancpain Fifty Fathoms. Dit model wordt wel door Blancpain nog gemaakt maar lijkt totaal niet op de oude Fifty Fathoms.

Ik schaam me echt niet voor mijn Newman, maar met een Alpha Submariner zou ik wellicht wat roder aanlopen…

Hallo Tom,

Mooie klok heb je gekocht.

Prachtige foto,s ook.

Mijn hebzucht zegt dat ik er ook een wil.

Dus ga ik kijken of dat gaat lukken.

Met groeten,

Rob…

Allereerst een mooie klok en nog mooiere foto’s! (tu).

Voor wat betreft het wel of niet waarderen van ‘hommages/fakes’ etcetera, deze discussie is vaak gevoerd en zal nog vaker gevoerd gaan worden. Persoonlijk vind ik het voldoende dat er Alpha opstaat, en niet Omega/Rolex/Panerai/…

In mijn optiek heeft een merk als alpha bestaansrecht in twee opzichten.

Ten eerste laten ze zien dat je voor 1/50e tot 1/100e van de prijs een mooi horloge kan maken wat toch kwalitatief best goed is. Dit zal toch een keer effect gaan hebben op de prijzen die de grote namen vragen.

Ten tweede waardeer ik het dat ik een ‘stijl kan uitproberen’, zoals iemand het ooit omschreef. Ik was altijd een liefhebber van dress watches, en niet van duikers. Nu ik mijn alphas heb, blijk ik toch steeds vaker een steviger klok te pakken. Als je er 150 euro tegenaangooit, kun je uitproberen of je het liefst een sub, explorer II, Planet Ocean of Seamaster draagt. Daarna kun je besluiten of je 1000 tot 5000 euro gaat uitgeven voor het orgineel. Zelf dacht ik dat ik liever een PO dan een SM300 zou hebben, de praktijk wijst het omgekeerde uit. En er gaat een keer een orgineel komen. Dat weet ik nu.

just my $0.02 :wink:

Groeten,

Martin

Leuke foto’s. Ik wist niet dat de Agfa Clack ook een macrostand had;).
Wat het ‘merk’ Alpa betreft: Alpha staat er met grote letters op en voor een fractie van de prijs van het originele voorbeeld. De prijs is dusdanig laag dat je het inderdaad kan beschouwen als een ‘hommage’ aan het origineel en niet als een poging tot oplichting met neppers en fakes. Dus blijf ik met plezier mijn Alpha Sub dragen, ook nu ik door een enorme mazzel het origineel in bezit mag hebben.

Groeten, Tom Vreeken.