Toch leuk hoor

zo’n Chinese tourbillon erbij:

Loopt bijzonder goed en is aardig afgewerkt!
Ik kan het niet laten om er steeds naar te koekeloeren :wink:

Inderdaad erg leuk om te hebben. Wel een drukke, maar wel een leuke uitvoering. Je ziet ook wel eens uitvoeringen die niet mee zijn en ‘typisch chinees’. Tourbillon blijft toch iets aparts he…

Veel plezier ermee.

inderdaad leuk

Gr Jan

filmpje van een zelfde uurwerk in actie:

<embed

het is een mooi stukje techniek hoe kunnen ze het ervoor maken.

Hoi Mario,

Ik vind hem prachtig. (tu) Het skelet design maakt hem misschien wat minder goed afleesbaar, maar daar gaat het bij deze klok m.i. ook niet om.
Wat is het merk eigenlijk?

Groeten,

Martin

Er staat geen enkel merk op, het is inderdaad wat lastig aflezen als het donker is.

Mijn beste,

Van harte, met dit wonder uit China.

Een majestueus horloge welke door zijn rococo uitstraling een aantrekkingskracht uitoefent waar men het oog niet makkelijk vanaf kan houden.
Derhalve is het goed om een pauze in te kunnen lassen welke inhoud krijgt door naar het leuke You Tube filmpje te kijken.

Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit fraaie rococo horloge. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Héél mooi Mario. Proficiat met de aanwinst . (tu)

Het werk is zo te zien de skelet-versie van de Seagull ST 80, één van Seagull’s beste werkjes.

Ik was ze hier al eens tegengekomen:

http://www.minorva.net/products/proview.asp?proid=1006&protitle=skeleton%20tourbillon

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Morse Schreef:

Héél mooi Mario. Proficiat met de aanwinst . (tu)

Het werk is zo te zien de skelet-versie van de
Seagull ST 80, één van Seagull’s beste werkjes.

Ik was ze hier al eens tegengekomen:

http://www.minorva.net/products/proview.asp?proid=
1006&protitle=skeleton%20tourbillon

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Oke Morse, dus Sea Gull is de fabrikant va deze uurwerken?
Ik vind de reissue van de Sea gull chrono met chonese opdruk ook erg mooi, ik sluit niet uit dat ik die ook nog eens toevoeg .

Ziet er zeker leuk uit Mario, gefeliciteerd! ZIe ik het goed dat de uren en minutenwijzers niet centraal op de plaat staan (iets hoger)? Vind ik leuk.

Klopt Henrik, ik vondt het in het begin een beetje knullig maar het valt op een gegeven moment niet meer op.

Wat ziet dat er mooi uit zeg! (tu) Van harte met dit horloge, een waar genot.

Als je de link van Morse volgt en even rondneust, zie je waarom de wijzers de-centraal staan. Er is namenlijk ook een niet-skeleton versie:


(Foto gelinkt van minorva.net).

Ook een fraai exemplaar trouwens

Groeten,

Martin

Tuurlijk is zo’n Chinees leuk! 't Is niet mijn smaak, maar ik vind 't zeker leuk!
Veel plezier met die fraaie horloge! :slight_smile:

Is inderdaad een leuk horloge Mario :slight_smile:

Veel plezier ermee!