Toch maar eens een batterij in gezet.

In 2015 kreeg ik van mijn tante een diepvrieszakje met horloges en onderdelen. 1 Van die horloges was een automaat en kon ik direct dragen, de rest in een kast gelegd tot gisteren. Ik had even wat tijd en was wat aan het rommelen/spelen met mijn horloges en kwam de diepvrieszak tegen.
Ik kwam zodoende een Casio tegen. Niet direct mijn merk maar wel Japans en meestal van redelijke kwaliteit.
Toen ben ik het model eens grondiger gaan bekijken en eigenlijk vind ik hem best wel ok.
Ik kan mij nog herinneren dat mijn grootvader langs kwam en dit horloge droeg. Kon niet tippen aan zijn Omega Flightmaster maar ook deze is in mijn herinnering blijven hangen.
Gelukkig had ik destijds wel de batterij eruit gehaald die toen al was gaan lekken. Een nieuwe batterij was een probleem, het model schijnt niet meer te worden geproduceerd. Gelukkig zijn bijna alle knoopcellen 1,5 volt dus een andere zou mogelijk kunnen. Even rommelen in een bakje met batterijen en ik had er 1 gevonden die in het horloge paste. Met kloppend hart de batterij geplaatst en het deksel er weer op gedrukt.
En toen ik het horloge om draaide zag ik tot grote vreugde dat hij gewoon weer was gaan lopen!

Het gaat om een Casio AN-8 uit het begin van de jaren 80. Economische waarde nihil, voor mij, onbetaalbaar.


Met de normale seconde wijzer.


Secondewijzer zijn nu stipjes.

36 likes

Leuk horloge. Ik heb ooit iets soortgelijks gehad, ook met zo’n secondewijzer.

1 like

Leuk horloge en toentertijd een enorme high tech verschijning :+1:

1 like

Leuk horloge, en altijd mooi om zo de herinnering aan je Opa levend te houden :+1::clap::+1:

2 likes

Mooi verhaal en het horloge verrast mij best wel!

2 likes

Leuk klokje en weer helemaal hip om mee rond te lopen…:wink:

1 like

Ik vind hem erg leuk !

1 like

:point_up_2:t2:
Leuk horloge idd

1 like

Altijd leuk, helemaal als je er goede herinneringen aan hebt. Geniet er van!

1 like

:ok_hand:

1 like

Cult horloge !
Als je m draagt wel je baard laten staan en een houthakkershemd…
…en tatoeages

1 like

Laat jouw horloges en je armen en kin eens zien😈


F91W

Erg leuk om weer eens terug te zien. Heb er vroeger net zo een gehad.

1 like