Toch maar eens voorstellen :)

Hoi, waarde HF-leden.

Na een paar jaar stiekem meegluren (en hier en daar wat kopen via de horlogemarkt) lijkt het me toch tijd om me even voor te stellen. Misschien was ik nog op zoek naar mn horloge-identiteit? Als er uberhaupt zoiets bestaat :slight_smile:

Zes jaar geleden raakte ik geinteresseerd in horloges. Automatische horloges, met name. Een mooi lopend automatisch uurwerk heeft iets geruststellends: de miniscule onderdelen die precies in elkaar grijpen, de slimme oplossingen van ontwerpers om in de beperkte ruimte toch extra complexiteiten toe te voegen. Ik kan op dit forum ook eerlijk opbiechten dat ik het leuk vind om op youtube te kijken naar mensen die uurwerken uit elkaar halen. M’n vrouw snapt er de lol niet van, maar ze gunt me m’n hobby :slight_smile:

Via een Seiko 7002 van Amazon (die bol stond van de aftermarket onderdelen en na een paar maanden de geest gaf. Tnx, Amazon) en daarna een Seiko SNK807 van Rob, raakte ik langzaam verslingerd. Opeens leek het belangrijk om een ‘niet-5’ Seiko te hebben, en kocht ik een SKX007, een SKX009, een SARB035, en (van een forumlid) een Armida A9. En wie een thema meende te ontdekken: ja, die Armida heeft ook een Seiko loopwerk.

Dat is mn huidige collectie, en daarmee kan ik de meeste situaties aan. Onder een overhemdje de Armida of de SARB, bij een Tshirt een van de SKX’en. En de SNK807 komt af en toe uit de kast als ik even iets kleins wil dragen.

Horloges die ik mooi vind/vond, maar uiteindelijk niet gekocht heb, zijn onder andere de Aevig Huldra, de Precista PRS-18 (automaat), de Prometheus Baiji. Ik ben dus wel een liefhebber van duikers. Stiekem kijk ik ook wel naar chrono’s, omdat ik de techniek daarachter prachtig vind, maar uiteindelijk vind ik de wijzerplaten toch vaak te druk.

Ik heb niet echt een ‘graal’. In tegenstelling tot sommigen hier vind ik het toch lastig om met een heel duur ding rond te lopen. Bij spullen is mijn motto: als het stuk gaat en ik vond het een fijn ding, dan wil ik zonder na te denken een nieuwe kunnen kopen. Met een SKX kan dat. Met een Speedmaster wordt dat lastiger.

Mijn bezoek aan dit forum gaat met vlagen. Soms kom ik maanden niet, dan zit ik weer een paar avonden te F5’en. Ben ik toch op zoek naar iets dat ik nog niet heb, of geamuseerd door de discussies die soms prachtig ontsporen.

Dank voor alle kennis, de foto’s, de flauwe woordgrappen. Dat er nog vele mogen volgen!

24 likes

Welkom hier!

Welkom lijkt mij na drie jaar niet echt meer van toepassing :wink:, maar veel plezier toegewenst wel!

Welkom!

Welkom

Welkom

Hoi, en aangenaam. Leuke verzameling. Foto’s mogen hier ook worden geplaatst :wink:

Ik herken dat trouwens wel: niet al te dure horloges in de verzameling willen zodat bij eventueel defect of verlies de schok niet zo groot is. Toch ook gemerkt dat ik me kennelijk wel emotioneel kan hechten aan die minder prijzige exemplaren waardoor de schok evengoed groot zou zijn. :no_mouth:

Mijn beste,

Van harte welkom, binnen deze contouren van dit energieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Rommert, welkom op HF!

Fijne voortzetting van het plezier hier op HF. Eerst onder de radar, nu duidelijk in beeld. Leuke horloges heb je (al)!

Alsnog welkom!

Welkom Rommert👍

Rommert, hartelijk welkom!

Dank, allen!

De edit-knop was al verdwenen, dus voeg ik (na een hintje van Gatsc) hieronder nog een paar foto’s toe.

3 likes

Welkom

Welkom en veel plezier op ons mooie forum.

Welkom Rommert!
Veel plezier hier😁

Van harte welkom! :smile: :+1:

image