Goedemiddag allemaal.
Filip, 39 jaar en Belg
Ondertussen een maandje op het forum, toch maar eens geregistreerd omdat ik toen een mooie Zenith flyback had gezien tussen de zoekertjes.
Mijn interesse gaat vooral uit naar Vintage horloges, ik heb gemerkt dat nieuwe horloges het niet echt voor mij doen. Dus jullie zullen mij vooral terugvinden op het Vintage gedeelte.
Zoals iedereen wel een verhaal heeft hoe het begon met (mechnische) horloges, dit is het mijne:
Toen ik net afgestudeerd was, ben ik in Antwerpen op een dag mijn trouwe Seiko quartz chrono verloren, die me heel mijn scholieren- en studententijd had vergezeld.
Omdat ik geen horloge meer had, heeft mijn vader een oude horloge vanonder uit een lade getoverd:
Deze was van mijn grootvader geweest, begin jaren '50 - toen mijn vader zelfs nog niet geboren was.
Ik droeg hem elke dag, op de fiets door weer en wind en het heeft toch een jaar geduurd voor ik er ergens mee tegenaan ben gegaan en de Breitling stilviel.
Een vriend van mijn andere grootvader, die voor de heemkundige kring in Kontich klokken herstelde, heeft de Breitling toen opengelegd en wat ik daar zag (robijntjes, de balans die heen en weer zwiept), heeft een hele wereld voor mij doen opgengaan.
Met ergens een tikje tegen te geven heeft de man het uurwerk terug op gang gekregen
Ondertussen ben ik een jaar of 4 aan het verzamelen. En ben ik een Zenith fanboy geworden. Longines is ook een favoriet merk - maar ik kan evengoed een meer obscuur merk apreciëren.
Groeten en iedereen bedankt al die op mijn vragen heeft geantwoord.
Filip