Hallo Horloge-fanaten,
Na al enige tijd lid te zijn van dit mooie forum nu maar eens de moeite nemen om mij voor te stellen.
Ik ben Jos en al lange tijd groot fan van horloges. Met tussenpozen heel fanatiek bezig een ander horloge uit te zoeken om daarna even tot rust te komen, te genieten van het horloge om enige tijd daarna toch weer een ander exemplaar te willen. Het wel bekende ‘flipperitus’…
Het begon ooit bij met een Ebel Sportwave, een quartz.
Geen horloge meer voor deze tijd vind ik maar heb nooit meer een horloge gehad welke stalenband fijner zat dan van deze Ebel. Een merk waar hier in het forum niet veel over gesproken wordt, howcome?
Daarna overgestapt op deze Maurice Lacroix, ook een quartz.
Vond m destijds erg mooi en deze heb ik jaahaaren gedragen…ook de ‘m’ op de lederband was voor mij iets extra’s. heb er destijds ook een stalenband bij aangeschaft zodat ik wat te wisselen had 9vind staal in de zomer fijner dragen). Heb dit horloge ooit betrokken in een ruil hier op het forum.
Voor mijn 40-ste verjaardag heb ik van mijn vrouw en 2 dochtertjes onderstaand exemplaar gekregen geheel met inscriptie dus dat is een blijvertje
Toen aangestoken door een collega van mij (ook te vinden hier op het forum a.k.a BobT) en ben me gaan verdiepen in een automaat.
Na wat omzwervingen ben ik inmiddels in het bezit van een Longines Master 4 x retrograde Moonphase 44mm. De secondewijzer die van links naar rechts gaat vind ik bijzonder gaaf
Uiteraard mocht er geen klokje ontbreken voor allerdaags en nog belangrijker: de vakanties.
Hiervoor ligt er een seiko 5 Sports automatic in de kast
Momenteel volg ik het HFLE 2017 met veel interesse. Wat een enthousiasme en een bereidwilligheid van leden die hier tijd instoppen, top!
Enkele howly-grails zijn voor mij:
De MLC Double Retrograde:
En de Breitling Transocean, zowel met witte als zwarte wijzerplaat:
Ik hoop nog veel van me te laten horen op dit forum en een nuttige bijdrage te kunnen leveren aan de diverse topics
Bedankt voor het lezen, tot….
Groet,
Jos