Toch maar even voorstellen

Toch maar even voorstellen. Het staat mij een beetje tegen al die voorsteltopics maar nu ik mijn eerste verkooptopic heb geopend vind ik toch wel zo netjes.

Het begon allemaal een keer toen ik bij m’n vriendin in Amsterdam was. We liepen door de Haarlemmerdijk en daar zag ik een horloge met een harig bandje liggen. Recalcitrant als ik ben vond ik dat wel geinig en kocht ik dat horloge. Wat eigenlijk niets voor mij is omdat ik mijn aankopen normaal gesproken altijd goed uitzoek.

Alhoewel ik dit horloge nooit meer zou kopen/aanraden heeft het wel alles op gang gebracht. Gek genoeg is dit ook het horloge waar ik het meeste complimenten over heb gehad…

Naar aanleiding van dit horloge ging een vriend van mij ook kijken naar horloges. En kwam hij met een ‘cut the middle man’ merk aanzetten. Natuurlijk vond ik het duurste horloge het mooist en had ik mijn zinnen daarop gezet.

Op een gegeven moment dacht ik dat ik het maar wat beter moest gaan uitzoeken. Toen ben ik gaan kijken op Watchuseek en Horlogeforum + de rest.

Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij Tisell, goede kwaliteit voor een lage prijs. Helaas wel ‘hommages’ maar ik bedacht me dat het een goeden manier was om te kijken wat mijn smaak nou uiteindelijk was. En toen kwam deze:

Ik vind het nog steeds een mooi horloge maar ik draag ‘m eigenlijk nooit. Toen ik Tisell leerde kennen en de topics op watchuseek nog volgde moest er ook maar een duiker komen. Ik vond ze in het begin van mijn zoektocht nog veel te lelijk maar het begon naar me toe te groeien. Na wat wikken en weken tussen een SKX of een Tisell is er uiteindelijk een Tisell gekomen.

De lumepip er afgestoten bij een locker in een museum in Girona. Nog een half uur naar gezocht en uiteindelijk maar geaccepteerd dat een gebruikt horloge ook z’n charmes heeft.

Na twee ‘toolwatches’ vond ik dat ik ook een horloge bij een overhemd moest hebben. En heb ik na een prettige deal de Hamilton van @Pjotr1 gekocht.

Na lang alleen lezen uiteindelijk toch besloten om maar een account aan te maken. En tussen de horloges door heb ik met bovengemiddelde interesse horloges bekeken met een ‘geïntegreerde bracelet’ en wat hoekige horloges. Zoals de Jean Richard Terrascope. Ik vond ze wat te groot en nog wat te duur.

Uiteindelijk vond ik dat de Samurai daar wel op leek en met het oog op de IWC Aquatimer Cousteau hoopte ik dat het met een rubberen band daar een beetje naar toe zou gaan. Gekocht van @kwik

De klik bleef lang uit. Gelukkig toen het T-shirt weer werd groeide de Blue Lagoon naar mij toe. Eindelijk een tijdje met plezier gedragen.

Opeens was daar de EBay actie voor de Sarb033. Hij leek mij altijd te klein met 38mm maar ik dacht. Voor die prijs kan ik ‘m altijd nog wel kwijt. En ik had mijn vader als reserve ingeschakeld. Alleen toen mijn vader het horloge om had wilde hij ‘m niet meer afdoen en moest ik weer op zoek naar een nieuwe. Thanks @Andre23!

De Sarb bevalt echt super goed en is mooier dan ik had gedacht. (Had ik toch eerder moeten luisteren naar alle HF-leden. Dit horloge was ook al langsgekomen toen ik voor een Tisell ging maar toen leek 38mm mij echt te klein. Ik heb wel dunne polsen maar ben 2 meter lang. Dus vond dat dat een beetje verdween op mijn arm.

Na de sarb vond ik dat ik eerst moest verkopen voordat ik weer een nieuwe mocht kopen. Eigenlijk vond ik dat ik de Blue Lagoon eerst moest verkopen, aangezien ik ‘m nog geen dag had gedragen. Maar afstand doen van horloges lukt mij nog niet zo goed.

Uiteindelijk zijn deze twee eergisteren binnengekomen. Ik dacht eigenlijk de Samurai te verkopen en de SKX009 op jubilee te gaan dragen. Maar zoals eerder gezegd hou ik ‘m toch maar.

De G-Shock staat inmiddels in het blauwe gedeelte. Toch te klein voor het geven van voetbaltrainingen lijkt mij.

Ik vlieg nog een beetje heen en weer tussen gaan voor een echte klatser of dat ik lekker rond de 300 blijf kijken en kopen. Mijn smaak is de afgelopen twee jaar al zo vaak gewijzigd dat ik het eigenlijk niet meer durf te zeggen.

Eerst vond ik duikers het lelijkst. En jubilee vond ik helemaal niets. Nu heb ik een Jubilee om mijn sarb en bevalt dat eigenlijk wel goed.

Maar misschien moet ik het gewoon even doen met wat ik heb…

18 likes

Welkom hier :wink:

Welkom! En leuk beschreven!

Welkom Ruben,

Leuke intro en mooie evenwichtige collectie! :+1:t2:

Herkenbaar! Mijn compromis: allebei doen :joy:

Groeten,

Willem-Jan

1 like

Leuke post! En goed om de Hamilton weer eens te zien :smiley:.

1 like

Mooi te lezen en… Welkom!!

Welkom😊

Welkom :grin:

Welkom en veel plezier op het forum!

Welkom op HF! Leuk verhaal dat heeft geresulteerd in een mooi Seiko trio!

Mijn beste,

Een ruimhartige introductie!!
Van harte welkom dan ook bij dit bevallige HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom, leuk verhaal en veel plezier hier :sunglasses:

Welkom hier!

Welkom!

Van harte welkom :clap:

Pieter.

Welkom!

Je hebt al een mooi pad afgelegd doorheen de horlogeliefhebberij! Dat zal er hier niet op verminderen :wink: welkom!

Welkom

Ruben, welkom en veel plezier op ons mooie forum.

Welkom !!!