Toch maar niet doen

Hebben jullie dat ook wel eens? Toch maar niet voor gegaan?

Ik heb dit nu met de mooie Seiko Stargate van Segas http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,588452

Ik vind het een prachtige klok. Chigue door de combi van zwart met goud en toch sportief door z’n duikerslook. Mooie elegante kastvorm gezien van de zijkant, maar stoer vanaf de voorzijde.

Een zwarte lederen band zou em voor mij helemaal afmaken. Zo een soort combi zeg maar.

Zo fout, doch zo mooi.

Maar ik heb een vermoeden dat ie bij mij niet veel draagtijd zou krijgen. Dus zit nu op m’n ernstig jeukende handjes.

Herkennen jullie dit? Zo ja, bij welke klok(ken) hebben jullie dit gehad?

yep, heel herkenbaar… hahahaha!

Heb ik redelijk vaak en dat is meestal een geldkwestie.

Bijvoorbeeld bij deze:

Of bij deze:

Ik denk echter dat die Seiko Lupin er wel een keer gaat komen. Die vind ik te leuk om te laten liggen.

Deze viel me in het echt 200% mee, ik had hem minder mooi verwacht.

Goed topic Marnix!

Ik zit idd nog steeds met het gevoel dat de zwart/gouden Stargate erg fout is maar aan de andere kant heeft hij een onweerstaanbare aantrekkingskracht gekregen.
Met zo’n zwarte leren band zoals de Breitling heeft zou hem ook super staan.

Maar ik heb eens eerder zoiets aan de hand gehad. Ik was met moeder de vrouw In de States en zag een geweldige chrone geheel in pvd van het merk GC. (Guess collection…) Geen boeiend merk, het klokje oogde fout maar gaf een goed gevoel. Prijs was gezakt van 550$ naar ongeveer de helft en dan heb je al gauw de neiging om hem mee te nemen.

Punt van het verhaal? Ik heb hem in twee jaar pas drie keer gedragen omdat de klok toch erg fout oogt. (Of omdat ik in de afgelopen twee jaar pas drie keer een situatie had waarin de klok niet “fout” was)

Op de vraag of ik spijt heb van de aankoop? Absoluut niet. Ik had meer spijt gehad als ik de klok niet had gekocht. Daarnaast zit aan elk horloge een verhaal.

ps: Dit bedoel jij met de elegante kastvorm van de zijkant, dit heeft trouwens voor mij de doorslag gegegevn om het wel te doen!

sctuning Schreef:

Prijs

was gezakt van 550$ naar ongeveer de helft en dan
heb je al gauw de neiging om hem mee te nemen.

Helaas zijn er een boel merken die hun marketing zo inrichten. Er wordt een belachelijk hoge adviesprijs gehanteerd, maar er wordt een stuntprijs aan gehangen in de hoop dat de koopjesjager in de consument wakker wordt.

On-topic: Een 16613 of 16803 blijft trekken. Maar vind ik dat horloge ook nog mooi als het om mijn eigen pols zit…vrees van niet.

robbie409 Schreef:

https://lh4.googleusercontent.com/-maiRJyaQ1ug/T1R
7y2P8oDI/AAAAAAAAPO8/sJS8QDhsiKc/s800/SNP036.JPG

Deze viel me in het echt 200% mee, ik had hem
minder mooi verwacht.

Het zal wel fout zijn, maar dit vind ik toch wel mooi!

Bert1 Schreef:

On-topic: Een 16613 of 16803 blijft trekken. Maar
vind ik dat horloge ook nog mooi als het om mijn
eigen pols zit…vrees van niet.

Ik weet niet of je in de buurt van Deurne woont anders mag je de 16803 van mij wel eens passen (tu).

Groet,

Marc

Bert1 Schreef:

sctuning Schreef:

Prijs

was gezakt van 550$ naar ongeveer de helft en
dan
heb je al gauw de neiging om hem mee te nemen.

Helaas zijn er een boel merken die hun marketing
zo inrichten. Er wordt een belachelijk hoge
adviesprijs gehanteerd, maar er wordt een
stuntprijs aan gehangen in de hoop dat de
koopjesjager in de consument wakker wordt.

On-topic: Een 16613 of 16803 blijft trekken. Maar
vind ik dat horloge ook nog mooi als het om mijn
eigen pols zit…vrees van niet.

Een echte marketing stunt was het niet. weet je wat die GC klokken voor vanaf prijs in Nederland hebben?

Ontopic: Topicstarter, je hebt een pb terug :wink:

XXoF Schreef:

Ik weet niet of je in de buurt van Deurne woont
anders mag je de 16803 van mij wel eens passen
(tu).

Groet,

Marc

Top Marc :~. Nou is Deurne niet echt bij mij om de hoek. Maar als de lentemeeting door gaat zou ik graag eens beide exemplaren naast elkaar zien. Dus als je er dan ook bij bent probeer ik hem graag :).

Ik ken het gevoel absoluut. Ben al een tijdje aan het sparen voor een mooie Rolex, maar nu ik wat geld begin te krijgen brandt het in mijn zakken. Ik blijf echter die-hard doorsparen, ben er zeker van dat het het allemaal waard was op het moment dat ik het horloge om mijn pols heb :wink:

Ben wel benieuwd welke je op het oog hebt :slight_smile:

Piede Schreef:

Ben wel benieuwd welke je op het oog hebt :slight_smile:

Dat is er eentje, maar eigenlijk ook twee. Begrijp je hem nog? :smiley:
Ik ben aan het sparen voor de Rolex GMT2LN, maar ben er niet helemaal uit voor welke versie ik ga.

Ik heb dat ook met Rolex. Aan de ene kant blijf ik ze mooi vinden, echte iconen. Aan de andere kant ben ik bang dat ik na de aanschaf denk: is dit het nou :confused:

In jouw geval zou ik trouwens voor de bovenste kiezen. Zo’n bicolor band vind ik echt niet staan.

JTrapman Schreef:

Dat is er eentje, maar eigenlijk ook twee. Begrijp
je hem nog? :smiley:
Ik ben aan het sparen voor de Rolex GMT2LN, maar
ben er niet helemaal uit voor welke versie ik ga.

Dan snap ik dat je er voor moet sparen :wink:

Persoonlijk vind ik ook de bovenste mooier (tu)

Ik heb bijna dagelijks dat ik mijn kooplust moet onderdrukken. Vandaag toch weer niet helemaal gelukt, al is het geen horloge, maar een nieuwe Leatherman Charge TTi :slight_smile: Heb ik tenminste nog een mes als mijn wave voor garantie weg moet (best goed excuus toch? :p)

Opvallend dat het vrijwel allemaal met gouden accenten te maken heeft, we vinden het kennelijk toch wel maar, maar vinden het vervolgens voor onszelf weer niet geschikt.

Ik zit nu ook al een paar dagen te kijken naar onderstaand horloge. Ik vind het erg mooi (met name vanwege de bruine dial), maar het is aan de andere kant misschien wel weer iets teveel van het goede… Maar ik vind em zeker mooi! :smiley:

De vraag is echter zoals in de beginpost werd gezegd of ik dit horloge dan vervolgens echt zou gaan dragen.

sctuning Schreef:

ps: Dit bedoel jij met de elegante kastvorm van de
zijkant, dit heeft trouwens voor mij de doorslag
gegegevn om het wel te doen!

http://ceasuridemana.ro/pictures/2009/12/31/seiko-
skz330k1_291370.jpg

Helemaal! Beetje als de Sumo, maar weer niet zo dik van voren. Seiko doet mooie dingen met z’n kasten.

Tja, vaak is het kwestie van keuzes die te maken hebben met beperkte middelen. Een euro kon je maar 1x uitgeven, zo blijkt maar weer na allerlei gespatte ‘bubbels’. Maar schijnbaar soms dus ook door twijfel van de magie. Bezit is het einde van 't vermaak?