van Steinhart heb ik verder niets meer vernomen en de lol is er ook wel een beetje vanaf. Het horloge zal wel weer een keer terugkomen, maar de vraag is hoe en wanneer. Goed nu dan verder. Stiekem kijk ik nu naar de wat duurdere klokken zoals de Seiko Marinemaster Professional, de Omega Seamaster e.d. Nadeel van de seiko vind ik het hardlex glas , dat weliswaar een grotere impact kan verdragen, maar krasgevoeliger is dan saffierglas. De seiko vind ik wel heel mooi en staat in Duitsland gewoon op de Seiko site voor 2000 euro.
Ook de Grand Seiko vind ik mooi, maar hoe zit het met de waardevastheid daarvan?
Een van mijn eisen is wel dat er een mooi automatisch uurwerk in moet zitten.
Tips zijn welkom en een Rolex kan altijd nog als ik echt verder niets vind. Sinds ik de hobby weer opgepakt heb is mij trouwens wel opgevallen dat er wel ontzettend veel horlogemerken zijn, af en toe zie ik door de bomen het bos niet meer.
yes, de MM300 doen. Hardlex is echt geen probleem, al kan je ook saffier laten plaatsen.
Misschien kan je ook eens kijken naar de Squale, ik twijfel om er zelf ook een aan te schaffen.
Nooit een probleem gehad met Hardlex en mocht ie toch na jarenlang gebruik lelijk worden, kun je 'm altijd nog vervangen door een sapphire. GS gaat natuurlijk nooit zo waardevast zijn als Rolex. Maar ik geloof niet dat er een ander merk bestaat dat zo belachelijk waardevast is. : )
yes, de MM300 doen. Hardlex is echt geen probleem,
al kan je ook saffier laten plaatsen.
MM doen. Maar hardlex: de 1e avond al was van mijn seiko 5-je mijn hardlex bekrast door een zandkorreltje…
Dus vervangen door saffier als je een keer pech hebt gehad.
laten we het leergeld noemen met Steinhart. Ik ga in Aken binnenkort eens onderhandelen over een (grand) Seiko en een Rolex. De dealer daar heeft beide merken. Ook de Omega Seamaster is nog niet helemaal uit mijn hoofd. Het wat krasgevoeliger zijn van hardlex is bij mij niet echt een probleem, omdat ik mijn horloge bij klusssen e.d. toch altijd af doe.
Marinemaster doen en via Solojapan bestellen. Ben
je voor 1600 euro t mannetje
hoe zit dat dan met invoerrechten? In Duitsland ga ik ook echt geen 2000 euro betalen, voor 1800 heb ik hem al op chrono24 gezien. Beslist is er nog niets, maar een mooie duiker gaat er komen.
Prima adres in mijn ervaring. Maar hij heeft in het verleden wel eens de neiging gehad toch soms uit Japan te leveren. Maak daar dus een heel duidelijke afspraak over.
Klopt over Solojapan. Betrouwbaar adres ook, en kan op bestelling leveren (al heb ik nooit gevraagd naar een GS)
Kan je me zeggen welke juwelier in Aken GS verdeelt?
Als de Marinemaster je grail is en je kan het geld missen dan zeker doen. Krijg je geen spijt van en je kan dan mooi iedere dag van je topklok genieten :~
Ik heb er hier een met verkoopjeuk.
Maar ik ben zoooo bang dat ik er spijt van krijg!
Dus toch maar even houden:)
De twijfel zit hem bij mij dat ik mij voortdurend afvraag of de prijs gerechtvaardigd is (heb de Sumo en de Tuna SBBN015 ook gehad)
En zeker in vergelijking met bijvoorbeeld de Crepas Tektite/Cayman.
Die koop je rond de € 1000,- - € 1.100 euro
Zou ik zeker ook eens naar kijken en in overweging nemen.
Zo een klok kan elke goede horlogemaker servicen (ETA 2824-2 Top)
De MM moet straks voor service naar Japan.
Hoewel ik ook weer heb gelezen dat de jongere modellen makkelijker te “hacken” zijn.
Enfin, ook hier gedachtenspinsels en vooral twijfels:)
Veel succes met de voor jouw goede keuze!
Heeft de dealer in Aachen zowel Rolex als Grand Seiko?
Studio Kuper heeft de GS-lijn maar geen Rolex, toch?
Ik herinner me wel dat de Rolex dealers langs de andere kant van de straat gevestigd is. Dus ver moet je niet stappen.