Toch nog een horloge erbij een Omega

Een paar maanden geleden heb ik jullie verteld dat ik al mijn horloges heb verkocht om van de opbrengst een Van Der Klaauw Ariande te kopen.
Om te beginnen wil ik zeggen dat ik daar nog geen moment spijt van heb gehad.
De Ariadne is voor mij nog steeds het mooiste horloge dat ik ooit in bezit heb gehad.
En draag het dat ook met plezier.

Maar dat ik geen enkele Omega meer bezat voelde niet goed.
Omega is het merk dat mij al als kind al intrigeerde en tot de verbeelding sprak
Door Omega is ook op latere leeftijd mijn interesse voor horloges verder gegroeid.
Mijn stelling was als ik ooit een Omega bezit nou dan het ik het helemaal voor elkaar en niets meer te wensen op horloge gebied.

Het was mij dus duidelijk er moest in ieder geval nog een Omega komen om die leegte op te vullen.
Van de Omega horloges die ik al eerder in mijn bezit had vond ik de De Ville Prestige en de Constellation de mooiste.
Dus op jacht gegaan naar een goed en compleet exemplaar voor een redelijke prijs.

Het is een Omega Constellation met caliber 1120 uit 2005 geworden compleet met dozen en papieren (pasjes)
Het horloge heeft in 2008 een complete onderhoudsbeurt bij Omega gehad.

De Ariadne zal ik zeker als dagelijks horloge blijven dragen met dan soms de Omega ter afwisseling.

Ik ben in ieder geval blij weer een horloge te bezitten van het merk waar voor mij de liefde voor horloges mee begonnen is

Mooie klok!
Leuk verhaal om te lezen,en heel erg herkenbaar…
Je hebt dan een merk dat je leven op een of andere manier verrijkt,en mist dat dan weer erg als je er geen meer bezit!
grtz Leetje

Dat heb ik nu ook, mijn eerste klok waar ik hard voor moest sparen is ook een Omega Deville geheel 18k uit '95. wel een quartz maar gewoon in nieuwstaat.

Heb ook een zwak voor dit merk,waarom? hou het maar op een gevoel dat door je vezels stroomt. Mede door de geschiedenis en bekendheid van het merk, goede marketing.

Ondanks dat mijn Breitling ook een geweldige klok was blijft mijn liefde voor Omega dus bestaan. Voor andere geldt dit weer voor andere merken. Kan mij ook voorstellen dat er vele voor een Rolex , Vacheron constatin, Tag Heuer enz enz vallen.

Mijn echtgenoot valt weer voor het een na oudste geregistreerde horloge merk ter wereld en dat is Favre Leuba.

Bigrosa,

je verwoord het daar mooi.
het is emotie waardoor het ene merk je meer aanspreekt dan het andere.
ik denk dat het logo de omega in mijn geval daar ook aan bijdraagt.
met omega teken heeft voor mij iets mysterieus

Ik ken dat gevoel. Daarom zat het bij mij te kriebelen en heb na 11 jaar mijn Breitling Crosswind verkocht( geweldige klok maar in mijn ogen wat te druk geworden de laatste jaren en wilde rust voor mijn ogen)

Er een Omega Seamaster Planet Ocean type 22005100 voor terug gekocht een 8 weken geleden nieuw wel te verstaan.

In mijn ogen echt een blijver voor het leven wat een geweldige klok is dat zeg , groot, stoer, rust, chique, uitstraling en niet patserig. Hoe krijgen ze het voor elkaar bij omega.:~ toch wel vakmanschap om dit in een klok te herbergen. Zo heeft een ieder wel wat met een merk, en ik met Omega.

gr Henk.

Beide mooie klokjes die je nu in bezit hebt:}

Is inderdaad een heel herkenbaar verhaal, ook ik heb sinds kort mijn oris, Union en Schaumburg watch verkocht om mijn nieuwe aanwinst te financieren.

Een aanwinst voor het leven bestaat volgens mij niet, omdat je smaak verandert en er komen steeds nieuwe prachtige horloges op de markt.
Toch ga ik een poging wagen met mijn Pam 390, die de komende week binnenkomt:)

Maar ik denk niet dat er ooit nog eentje bijkomt, vrouwlief weet je…

Veel plezier met genieten!

Gr.

Richard

Het is waar dat je smaak steeds weer veranderd.
ik ben nu zo als dat heet van middelbare leeftijd (52 jaar) en mijn smaak heeft zich steeds weer veranderd tot wat hij nu is een voorliefde voor dress watches.
of het hierbij blijft weet ik ook niet.
het gaat er volgens mij om of je op dit moment tevreden bent met wat je hebt.

@ rvdb ik hoop dat de Pam 390 jou dat tevreden gevoel zal gaan brengen.
je hebt in iedere geval een prachtige klok bij waar je volgens mij vol ongeduld nog een paar dagen op moet wachten

Schitterende klok die Panarai’s…maar!! ook ik kijk wel eens naar de Panerai de meeste zien er zeer gelikt uit daarniet van maar die prijs,…persoonlijk vind ik de Panerai iets te zwaar overpriced.

Zeker wat je ervoor krijgt.Geldt niet voor alle modellen.
Een tijdje geleden ergens op het net een Panerai voorbij zien komen die gewoon een Unitas 6497/98 uurwerk erin had zitten, de foto’s maakten het nog bedroevender, redelijk/matig afgewerkt uurwerk in verhouding dan en dat voor een prijs van tussen de 3500 en 4000 euro. Dan wordt je triest.:frowning:

Tja dan krijg je als consument wel een heel raar gevoel en over de bijsmaak laten we het daar al helemaal niet over hebben. Ik weet niet meer welk type het was. De buitenkant zag er perfect uit daar niet van maar dat uurwerk voor die prijs was echt tegek voor woorden.

Ik vind wel dat er Panerai’s tussen zitten die echt qua uurwerken kunstwerken zijn, kan er zeker van genieten. Alleen die prijs!!

Maar ik blijf zeggen dat de Panerai’s te duur zijn voor hetgene wat je krijgt aan uurwerk. Althans dat is mijn mening . Wil niet zeggen dat als ik het geld er voor had dat ik dit merk opzij zou leggen ,integendeel…heb laatst een filmpje van Panerai gezien en was zeker onder de indruk.(tu) Zo erg zelfs dat je er ongelooflijk hebberig van werd, maar ik hou me in.:smiley:

Inderdaad, waarom op 1 klokje houden? Voor je het weet heb je weer een nieuw kistje nodig :wink:

Ik heb praktisch al m’n klokjes nog, maar kan me voorstellen dat een mooie Omega blijft knagen.