Toch nog even voorstellen

Hallo iedereen,

Hierbij wil ik me graag nog kort even voorstellen. Mijn naam is Frederick en ik ben eigenaar van een bescheiden collectie van enkele Omega horloges (moonwatch, Seamaster, Geneve) en enkele oude chronografen.

Ik ben wel rijkelijk laat aangezien ik ondertussen toch al geruime tijd dit forum afschuim op zoek naar nuttige informatie en interessante koopjes. Zo heb ik hier al enkele oude chronografen, een Omega Speedmaster Moonwatch, een Hamilton en nog enkele andere leuke dingen op de kop kunnen tikken en heb ik tegelijkertijd nog enkele gelijkgestemde zielen leren kennen :slight_smile:

Waarschijnlijk ben ik Ă©Ă©n van de weinige leden (mss wel de enigste(?)) die in het Groot Hertogdom Luxemburg woont.

Voor zij die het niet zouden weten, Luxembourg is een horloge mekka. Ondanks dat Luxemburg stad behoorlijk klein is, hebben we hier bijvoorbeeld 3 Rolex ADs, een Patek Philippe brandstore en zonder enige uitzondering zijn alle bekende Zwiterse en Japanse merken hier opmerkelijk goed vertegenwoordigd.

Ook de tweedehands markt is hier goed vertegenwoordigd, met “brick and mortar” winkels van Collection d’Heure, Cresus en WatcHour.

Ik ben van plan een topic aan te maken om de Luxemburgse horlogemarkt in kaart te brengen zodat je volgende keer als je door Luxemburg rijdt om te tanken of drank en sigaretten te kopen, weet dat je eveneens kan stoppen om horloges te passen :slight_smile:

Verder hebben we hier ook ieder jaar een horlogebeurs (WonderFair) waar een deel zogenaamde “independents” van het niveau Grönefeld, Voutillainen, Angelus, Schwarz Etienne, etc samenkomen.

Ik ben uiteraard steeds bereikbaar om te kletsen over horloges!

Groeten

Frederick

39 likes

Welkom!

Welkom Frederick :+1:

Super mooi initiatief, kijk er naar uit.

2 likes

Hoi Frederick! Als je de enige bent dan ben je inderdaad ook de enigste. :grin: Welkom op het forum en veel plezier!

Welkom op HF Frederick!
En schitterend land, Luxemburg. Meerdere keren geweest (en niet om alleen maar drank en sigaretten in te slaan). Maar dat is alweer heel wat jaartjes geleden. Kan me inderdaad herinneren dat ik ook wel wat naar horloges heb gekeken, in Luxemburg stad. Anyway, veel plezier, hier of HF!

Welkom! Ik ben nu toch wel benieuwd naar de foto’s, van je Omega’s!

1 like

Welkom Frederick!

Luxemburg een miniatuur Zwitserland.
Goed om te weten dat daar goed horloges gekocht kunnen worden.

Welkom!!!

Met deze informatie kan het zomaar zo zijn dat ik er een tripje voor naar Luxemburg ga plannen met wat eensgezinden. :smiley::+1:

Kletsen houden wij van. Welkom!

@Gatsc Ja inderdaad, de enige en enigste! :sunglasses::wink:

Frederick

1 like

Welkom

Welkom! :+1:

WĂ«llkomm

Welkom :grin:

Welkom!:handshake:

Welkom Frederick

Vind ik ook

1 like

Welkom, Frederick. Veel plezier op HF.

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

Mijn beste,

Leuk, weer een enthousiaste HorlogeLiefhebber!!
Frederick, van harte welkom dan ook binnen de gelederen van dit energieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink: