Toch weer hulp Nodig!

IK heb een budget van 6 tot 800 euro, voor een nieuw horloge voor mijn 30ste verjaardag, dus suggesties zijn welkom, Ik zoek eigenlijk een sportief horloge met stalen band voorkeur automaat en zwitsers! chrongraaf ook voorkeur.

ik wilde vh weekend even bij schaap & citroen gaan kijken evt. verkopen ze daar ook in deze prijsklasse ?

en nog een vraagje als je zou moeten kiezen tussen zwiters quartz of japans automaat, wat zouden jullie dan kiezen ?

Mvg
Richard

Ik zou altijd voor een automaat gaan. En Japanse automaten zijn ook gewoon heel goed!

Seiko heeft genoeg mooie modellen in die prijsklasse maar Longines heeft ook een mooie duiker. Verder zou je misschien nog naar Sinn kunnen kijken maar daar weet ik de prijzen wat minder van uit m’n hoofd.

Misschien is dit nog iets:

http://www.dezinvanluxe.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=13306

richardomnia3 Schreef:

[snip]

en nog een vraagje als je zou moeten kiezen tussen
zwiters quartz of japans automaat, wat zouden
jullie dan kiezen ?

Mvg
Richard

Hoi Richard,

Ik zou me, als ik jou was, niet laten leiden door labeltjes. Zwitsers quarz kan een werkje van 1 euro zijn, terwijl een Japans (of Chinees, of Duits, of Russisch of…) automatisch werk het 1000voudige waard kán zijn. Het zelfde kan trouwens ook voor automatisch gelden.

Zoek iets uit wat je mooi vindt, en wat een goede (bewezen) kwaliteit heeft. Ongeacht de afkomst.

mijn €0,02,

Martin

Wat denken Jullie ?

Longines(evt certina of tissot) Quartz of seiko automaat ( Velatura )

Gr
hoor graag.

seiko automaat ( Velatura )

Volgens mij zijn de velatura’s ook quartz (kinetic/direct drive) of heb je ook mechanische versies?

groeten,

Martin

Het merk Oris is ook een goede optie, evenals Hamilton.

Ik zou persoonlijk in die prijsklasse niet naar Schaap & Citroen gaan.

De Miros diver van Maurice la Croix moet je ook wel kunnen vinden voor jouw budget.
Heel mooi horloge, maar voor mij net iets te klein helaas.

Toch weer de ultieme klok voor je gevonden…:smiley:

Steinhart "Nav B-2 -chrono met stalenband voor 810 euro ff babbelen en je krijgt opzeker wat korting.Succes!

richardomnia3 Schreef:

Ik zoek eigenlijk een
sportief horloge met stalen band voorkeur
automaat en zwitsers! chrongraaf ook voorkeur.

Sportief als een racer, vlieger, duiker, golfer, military, e.a.?

en nog een vraagje als je zou moeten kiezen tussen
zwiters quartz of japans automaat, wat zouden
jullie dan kiezen ?

Vind een mechanisch horloge bijna altijd leuker dan een quartz.

Hallo Richard,

Wanneer je niet persé het allernieuwste model zoekt, heb ik wellicht nog een leuke suggestie. De Eterna Monterey eterna-matic is nu overal in de uitverkoop op Ebay e.d. te vinden ruim onder je budget. Je kan ze vinden met of zonder Chrono. Ikzelf heb de “gewone” gekocht met donkere wijzerplaat zonder chrono, maar natuurlijk wel de automaat. Je hebt deze uitvoering in 200 en 500 meter uitvoering. De chrono is 120 meter waterdicht. 40mm zonder kroon, en een mooi subtiel duikersmodel met draaibare lunette en schroefbare kroon. Geleverd met witte of zwarte wijzerplaat.

Voor een relatief gunstige prijs heb je een tijdloze subtiele klok, die fantastisch mooi is afgewerkt.

Veel succes,

Groet,

Nico.

Ik weet niet heel veel horloges tot 800 met zwitsers chrono automaat en stalen band. Moet ie nieuw nieuws zijn, of als 't ook 2de hands… chrono24.com?

… idd, als je je zoektocht uitbreidt naar gebruikte horloges, gaat er een hele wereld voor je open. Voor zo’n 800 euro koop je de prachtigste horloges.
Een automatische Omega Speedmaster (de Reduced -nog steeds ruim 39mm breed) bijvoorbeeld, koop je echt wel voor minder dan 800 euro. Hoewel de Speedmaster Reduced nog wel op de nieuwe website van Omega staat, schijnt hij al een half jaar niet meer geleverd te worden.

Als je een horloge met een ETA of Valjoux uurwerk kiest, is onderhoud geen enkel bezwaar; het horloge is dan weer als nieuw. Een Seiko chrono is een ander verhaal. Er wordt veel meuk aangeboden vanuit het verre oosten. Restauratie van deze chrono’s is economisch niet (meer) haalbaar. (Lees: Richard Askham is er mee gestopt).

Menno

Ik had een tijdje terug ongeveer dezelfde wensen. Ik heb tweedehands gekocht (alte-armbanduhren.de), zie hier. Na wat afdingen €830,-