Toch weer wennen een iets kleiner model

39 mm is hele mooie maat, je ziet dan mooi de kast op de pols liggen en de band langzaam weg draaien onder de arm.
Het evenwicht tussen horloge en pols is perfect hier bij jou.

1 like

Dank je! :wink:
Daā€™s ook de reden dat deze niet meer van de pols komt en mā€™n andere horloges weg mogenā€¦ Niet alleen de pasvorm maar ook het gewicht is ideaal :thumbsup:

1 like

Problemen?

Er was iemand die meldde dat ie zelf grote technische problemen met dit specifieke model had, ik (tot nu toe) niet. Afkloppen.
Verder was ik zelf bang dat ie klein zou uitvallen. Dat doet ie - vergeleken met die 42mm aan de linkerkant op de foto - maar ik vind het een heel tof klokkie, dus tot nu alleen maar genieten. Ik probeer nu wel al mijn derde andere strap; mede door de kleinere kast zijn 190mm straps echt te klein voor mij. Dat is nog even een puntje. Nummer 3 is nu onderweg, een 200mm lengte, en ik hoop dat het daarmee afgelopen is.

Ben er nu wel achter dat DEZE dual-time dial veel beter afleest dan een GMT wijzer, of een GMT tijd via een urenschijf. Voor reizigers en andere dual-tijd liefhebbers is deze variant echt ideaal.

blij!!
:slight_smile:

1 like

Ik wissel vroeger ook dagelijks, maar nu maak kies ik 3 horloges voor de komende 2 weken. En wissel iedere 2 weken. beter voor het uurwerk, dan dagelijks wisselen en opnieuw opwinden

dat vroeg ik me dus af. Ik hou nou elke 2-3 dagen al die klokken gaande, maar kies er voor om elke dag of 2 dagen te wisselen. Beter niet dus ? En dan (zonder winder) alles weer op tijd zetten als ze stil hebben gestaan ?

Oeh leuk, Orsa, zien je niet veel meerā€¦ :thumbsup:

Ik heb sterk de indruk dat de Hamilton hier aanmerkelijk dichter bij de lens is dan de Helgray en dat het maatverschil hierdoor uitvergroot wordt. De Hamilton lijkt hier gigantisch vergeleken bij de Helgray.

edit: nagerekend, beeldverhouding is 1:1.2. Terwijl 42:40 =1:1.05
Omdat de Hamilton dichter bij de lens is, lijkt hij al 7% groter dan hij echt is in dit geval.

Verstorende factor is de asymmetrie bij de pushers (de verdikking van de kast), die heb ik wel meegemeten.

Maar bij als je van een foto de diameter wilt vergelijken moet je ze allebei even ver van de lens hebben op een identiek kussentje bv.

Hieronder een 38 vs 42 met een verhouding van 1:1,10. Je ziet aan de onderste lugs dat de groter ook wat dichterbij is, maar het verschil tussen Hamilton en Helgray lijkt nu nog groter dan bij deze 2 Hamiltons. Hoop dat ik duidelijk ben.

1 like

Ja, je zult best gelijk hebben dat het vertekend. De horloges lagen echt naast elkaar en even ver van de lens. Met een iPhone zit de lens aan een kant en dat was bij deze foto aan de Hamilton kant.
Heb dezelfde setup gedaan, en met telefoon omgedraaid, dus met lens aan Oris kant. Veel verschil?

Wat mij betreft zeker wel!

ja, alles opnieuw instellen. Als
Ik volgens dit principe werk. Krijgt ieder horloge om de 2 maanden draagtijd. Ik heb een winder voor horloges met day date of moonphase, eeuwig kalender complicatie e.d. Op dit moment 1 day date in de winder.

Ik draag eigenlijk bijna alleen maar 50mm+ modellen, dus ik kan echt heel moeilijk wennen aan kleinere modellen. Heb een vierkant model van 38mm, is echt of ik niks om hebā€¦ Begrijp dus precies je gevoel! :grin:

1 like