Toch weer wennen een iets kleiner model

Het topic zegt het eigenlijk al maar ik wilde het toch nog even kwijt in een topic om eens jullie ervaringen te kennen.
Woensdag dolblij met mijn nieuwe Seiko SARB033, echt heel mooi horloge en meteen m’n SRP707 opzij gelegd hiervoor.

Maar na gisteren toch een beetje een vreemd gevoel met dat kleinere model om m’n pols, een beetje een kaal gevoel.
Het was dus weer wennen, begrijp me niet verkeerd, het is een hele mooie klok en ben er heel blij mee.

Vanmorgen toch maar weer m’n doordeweekse werkklok omgedaan.

Ik zit denk ik met een luxe probleem :pensive:

Er zullen hier ongetwijfeld nog mensen zijn die 38mm en 41/42mm horloges afwisselend dragen?

gewoon doordragen, het went vanzelf

1 like

Draag van 33mm vintage tot 51 mm duik horloge, verschilt per dag waar ik zin in heb…

2 likes

Hoe wil je het hebben :wink:


14 likes

:grin:

yes, deel je gevoel helemaal. Maakte laatst ook de overstap van 42mm (3x) naar 37mm. Denk je opeens ‘wat heb ik nou aan mijn pols hangen?’ :slight_smile:

Gelukkig is het een klokje waar ik heel erg van geniet (maar ook veel moeite heb een mooi LANG bandje te vinden - die halve centimeter die je kast kleiner is, is soms NET wat je bij het bandje tekort komt).

Ik draag meestal elke dag iets anders, of maximaal 2 dagen dezelfde (weet trouwens niet of dat technisch gezien verantwoord is - ander topic denk ik!), dus wissel veel en wen continue :slight_smile:

1 like

Het werkt wel verslavend als je een paar horloges hebt, je wilt dan meteen weer iets anders proberen.

Misschien daarom goed om nu iets vaker te wisselen van horloge zodat het inderdaad meer went.

Ah joh, het is maar heel even wennen. Gisteren mijn seiko om den pols, 41mm, 167 gram. Vandaag de titanium prisma, 34mm. Alsof je niks om je pols hebt (wat ook de bedoeling is want straks weer de golfbaan op). Na 10 minuten merk je niks meer van het verschil.

1 like

Inderdaad,

Hier precies hetzelfde momenteel. vanavond de SARB weer.
En maandag een keer de titanium quartz maar weer eens

Volgens mij is een beetje de bedoeling van de Sarb033 om 38mm de zijn, want het is een “dresser” dus hij moet elegant en discreet zijn.
Ik heb een kleine pols en de SARB passt net juist…maar als ik iets eleganter zal dragen, ik zal naar een vintage van 33-35mm gaan.

1 like

Was bij mij ook even wennen, van 45,5mm naar 39mm… Vind het eigenlijk best een lekker maatje :wink:

3 likes

Mooie vergelijkenis

Ben net het omgekeerde. Heel wat maten gehad maar uiteindelijk vind ik 42mm altijd net wat te groot, 38mm net wat te klein. Mijn sweet spot ligt echt tussen 39 en 41mm.

2 likes

Staat je ook een stuk beter imho. Mooi spul!

1 like

Van vakantie teruggekomen afgelopen week. Kleine 3 weekjes met n 40mm rondgelopen. Was behoorlijk wennen zo n ‘kleine’ klok.

En nu lijkt m’n Seiko monster ineens een gigantisch ding :blush:

1 like

3 maten, vlnr 42mm, 40mm, 37mm

1 like

Ik kan onder de 43mm niks dragen. Voelt gewoon niet goed.

Beetje off topic, maar hoelaat die oris je? Zoveel problemen als je vreesde, of valt t allemaal wel mee?

Predictive tekst :wink: ?

Argh… Weer betrapt. Moest zijn hoe bevalt… :blush: