Toch wel netjes, even voorstellen

Welkom :grinning:

Jasper welkom op HF

Welkom op HF! Veel lees en kijk plezier!

Altijd mooi een Glycine!

Welkom Jasper.

Welkom Jasper! Veel plezier op het forum

Van harte welkom alhier.

Veel lees en post plezier.

Elf.

Welcome Jasper! Rolex is een droom voor velen van ons. Hate it or love it :smile: Ik hoor ook bij de liefhebbers van Rolex, ondanks ik een echte Seikofiel (betaalbaar) ben. Die Glycine is prachtig op leer. Veel plezier hier :sunny:

Hoi Lex,

Toevallig gisteren nog mee aan het stoeien geweest en een Fossil chrono weer gereset (op “0” gezet).
Kroon uittrekken tot de stand waarmee je de tijd kan verstellen, vervolgens met de bedieningsknopjes van de chrono de secondewijzer verstellen naar de juiste uitgangspositie. Om de minutenaanduiding naar de uitgangspositie te brengen, heb ik de knop ingedrukt gehouden, waardoor deze snel ronddraait. Een ronde terug met de secondewijzer, is één
minuut terug met de minutenaanduider. Althans, dat werkte zo bij de Fossil.

Succes

Welkom Jasper.
Was vergeten dat ik ook nog een Kiber had! Meteen maar even uit de kast gehaald.

Vaak een kwestie van met de kroon naar de 3e stand gaan (om de tijd te verstellen) en dan de bovenste pusher ingedrukt houden eerst gaat dan (waarschijnlijk) de secondewijzer voor je chrono een rondje maken, daarna de minutenwijzer. Als de minutenwijzer een rondje heeft gemaakt kun je met de onderste pusher vaak de minutenwijzer stap voor stap een verder zetten tot hij dus weer op 0 staat. :slight_smile:

Jasper, van harte welkom op het forum en de foto’s worden per foto ook steeds mooier, geloof me :slight_smile: Ik spreek uit ervaring.
Leuke horloges, zeker de glycine is erg mooi! De Kiber is wel een leuke beater ja, altijd leuk een pepsi diver!

Welkom en leuke Glycine. Lijkt me een geweldige kameleon.

Druk Wing ? vind je zo rustig de laatste tijd op HF. :wink:

Druk idd, nu ff rustig tussen werk door. Maar speelt ook mee dat HF voor mij iets minder praktisch werkt dan vroeger. Scrollen gaat iets trager doordat ie telkens beetje bij beetje laadt. En wat ook meespeelt is dat de subforumpagina soms ververst en ik weer helemaal bovenaan begin. Vroeger bleef ik bijv. op pagina 4 hangen als ik een poos te druk had en werkte ik m’n weg weer omhoog om alles door te nemen. Nu kan ik niet makkelijk teruggaan naar waar ik was gebleven. Enfin, elk voordeel heb z’n nadeel, vroegah was alles beter, etc etc :wink:

1 like

Die Kiber heb ik hier ook nog liggen en ja, ook gratis bij een abonnement :slight_smile:

@ Lasalle en @ NickW : Dank voor de tip. Ik heb 't geprobeerd, maar bij mij gaat de minutenwijzer naar 10 minuten en met het versneld rond laten draaien van de seconden wijzer volgens jullie instructies loopt de minutenwijzer bij elk rondje een minuut mee vooruit. Dit gedaan tot beide wijzers weer op nul staan. Als ik dan de chrono normaal laat lopen, stop en reset met de onderste pusher, gaat de secondewijzer weer keurig (vooruit) terug naar nul, maar loopt de minutenwijzer (achteruit) weer terug naar zijn oude stand: op 10 minuten! Doe ik iets fout of is er echt iets mis met de chrono? Ik lig er niet echt wakker van, maar het zou leuk zijn als ie weer op de juiste stand te krijgen was.

@ Jasper : Sorry! Het lijkt er op dat ik je topic gehijackt heb maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dit is echter wel een aardig voorbeeld hoe we elkaars kennis delen en elkaar proberen te helpen. :smile:

Geen probleem. Grappig toch dat door ik Kiber even noem, een mede HF-lid wordt geholpen? Alleen maar goed

Welkom Jasper!