Toch wel netjes, even voorstellen

Goedenavond,

Ik ben Jasper Renz, op het forum Jasper01, want gewoon Jasper was al vergeven. Ik ben maar lid geworden, want er kwamen zoveel leuke topics voorbij, ik hield het niet meer uit om niet mee te kunnen doen.

Ik heb een Glycine Combat 6 op leer als dagelijks horloge. Al moet ik bekennen dat ik deze in de zomer nog wel eens wissel voor afgeragde mijn Kiber duiker met rubber band. Die heb ik ooit eens gratis gekregen bij een tijdschrift abennement. Daar moet toch wel eens een andere voor komen.

De Rolex Submariner met datum is mijn droomhorloge. Ik weet niet waarom (dat is iets anders dat kunnen vertellen wat je er leuk aan vindt), maar ik ben dol op duikers en voor mij is Rolex synonym met kwaliteit. Gebasserd op hun sponsoring van Wimbledon misschien? Ik heb Jaren gedacht dat het een Engels merk was…

Ik hoop nog veel te lachen en te leren hier.

3 likes

Welkom!

Welkom, Jasper!
Nog een duikerfan. :smile: Altijd goed! Veel plezier op het forum!

Hey welkom Jasper

veel leesplezier en lachen is gezond he !

grt. Gerard

Welkom Jasper.

Welkom Jasper :smile:

Enne:

Ik zat er al te wachten. Maar ik echt voor geen meter fotograferen!

Dan zie ik hier de mooieste foto’s voorbij komen en dan gaan ze zich nog verontschuldigen voor de stofjes! Ik moet me veronstschuldigen voor de onscherpte, slechte compositie en spiegeling in het glas…

Maar ik zal er toch aan moeten, dus ik probeer wel wat.

Welkom :clap:
Ook ik ben benieuwd naar de foto’s … :wink:

Pieter.

Welkom Jasper.

Whaha, geweldig!

Welkom Jasper!

OK, jullie hebben het zelf gewild. Mijn Glycine Combat 6. Ooit gekocht samen met mijn moeder. Ik ging voor een Longines Hydroconquest, maar die vond ik veel te grof toen ik 'm om had. Aan het andere eind van de straat (Den Haag) vond ik de Glycine en ik was op slag verliefd. Nog steeds. Maar hij moet eigenlijk op staal (zoals dezelfde die te koop staat op dit forum) en er zit een verkeerd glas in. Dat moet ook nog anders. Ik heb de importeur al gemaild. Twee keer zelfs, maar geen enkele reactive.

De Kiber is erg gebruikt. Ik doe hem om als ik ga vissen (op zee) en verhuizen. Dat soort dingen. Hij is ooit van mijn pols gevallen omdat er een pushpin brak, maar darna nooit meer problemen gehad. Lekt niet, loopt altijd. Zoals gezegd, gratis bij een abonnement.
Ik wil hem eigenlijk nog eens vervangen voor een… Glycine Combat Sub. Kan geen verassing zijn, met mijn logo hier.


3 likes

Twee keer hetzelfde plaatje… Ik draag ook geen digitale horloges, want ik ben nogal digibeet.

Welkom Jasper,

Ik heb ook een Glycine Combat op leer. :smile: Niet de 6 maar de Sub Automatic.
Vorige week op vakantie was hij nog op staal.
Een echt dagelijks horloge heb ik niet. Ik kies er gewoon 1 uit, afhankelijk van mijn stemming, de kleur riem die ik die dag draag en de kleur schoenen. Ik zal niet zo gauw een bruine riem en zwarte schoenen aantrekken. En als ik daar al op let, dan kan de kleur horlogeband er ook nog wel bij. Tja, een luxe probleem.
Een Rolex staat ook nog op mijn lijst maar niet boven aan.
Ik weet zeker dat je hier een en ander gaat leren. Ik sta versteld van de kennis op dit forum.

Groet,
Arvid

1 like

Welkom. Prima foto’s toch? Lekker gebruikt die Kiber. Geeft hem een gafe uitstraling.

Hi Arvid,
Ik had vroeger ook nog een horloge met zwarte band om te dragen bij zwarte schoenen. Maar ik merkte dat ik de Glycine toch het fijnste vond. Nu draag ik maar heel af en toe nog zwarte schonen, dus heel vaak gaat het niet mis. En het staal is meer voor de temperatuur dan dat het overall bij kan. Al zullen de puristen zeggen van niet.

Mijn beste,

Jasper, van harte welkom bij dit sympathieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Hallo Jasper,
Het ga je goed op dit forum !

Welkom!
Leuk die afgeragde Kiber! Gewoon blijven dragen tot ie uit elkaar valt. En dat zou best nog wel eens heel lang kunnen duren. En het feit dat ie ooit als kado kwam bij een tijdschrift abonnement (daar is geloof ik ooit wel een topic van geweest hier op HF) maakt dit horloge toch tot een soort cult voorwerp.
Degelijke klokjes, die Kibers. Ik heb zelf een keer een Kiber Chrono Quartz gekocht op Marktplaats en die is ook niet stuk te krijgen. Behalve dat de minuten wijzer van de chrono niet goed reset. Maar daar schijnt een truukje voor te zijn, misschien dat iemand me dat een keer kan uitleggen. Belangrijker: Hij loopt super nauwkeurig!
[URL=http://s1265.photobucket.com/user/Lex_van_Galen/media/horloges/Tisell/DSCF4235_zpsa6v4izny.jpg.html][/URL]
(uhm, ja het zelfgemaakte bandje was iets te krap uitgevallen… :frowning: ).

Jasper, we hopen nog veel horlogeavonturen van je te zien hier.

Groet, Lex

1 like

Welkom! En ook ik vind die afgeragde Kiber best gaaf, duikers zijn toolwatches, die krijgen charme als ze gebruikt worden.
Mooiste Rolex die ik ooit heb gezien was van de zoon van Jacques Cousteau, compleet naar de haaien (letterlijk ook), maar liep nog steeds ondanks volledig te zijn afgeragd.

1 like