Toekomst of onzin? You decide

Dank voor de tip. Wegens praktische redenen niet haalbaar meer in deze tijd :wink:
Verder zeg ik nergens beter te zijn of dat te pretenderen. Al zou het m.i. beter zijn om ook wat afstand te nemen van alle externe input voor een ieder.

Ik heb er ook aan meegedaan hoor maar boeit het me weinig meer en zie ik geen toegevoegde waarde in dit soort zaken. Verder vind ik de voortgang van de techniek eerder zorgelijk dan leuk, gewenst of nodig.

Slechts mijn mening en trek je er niks van aan :wink:

1 like

Ik trek mij van jou mening niet echt veel aan hoor, dus daar moet je geen slaap over verliezen :wink:

Hier denk ik dat je leeftijd begint mee te spelen, als je begint te denken dat vooruitgang geen verrijking meer is vrees ik dat je oud begint te worden (is het niet in jaren dan is het in mentale leeftijd)… zo zie ik het (alleen stel ik mij de vraag of ik nog moet blijven meedoen met die vooruitgang, … ik wordt OUD!!!).

Nou ik weet niet of dat de leeftijd is hoor. Wellicht deels wel maar vooral ander inzicht in zaken die ermee samenhangen. Maar ik heb slechts mijn mening en een ieder de vrijheid te doen wat ze blieven. Daar hoef ik het niet mee eens te zijn.

Maar, er zijn vast uitzonderingen zoals altijd waarvoor het een uitkomst is. Mijn punt is echter dat men nogal ver gaat met het gebruiken van al die onzin en het vermogen tot normaal communiceren verliest.
Ik hoorde van mijn broer dat op de kinderfeestjes via de app (ter plekke aangemaakt groepje) gecommuniceerd wordt… Maar ik hoor dat ook van oudere mensen dat ze geen verjaardagen meer vieren want het bezoek zit alleen maar via een app met elkaar of niet aanwezigen te chitchatten.

Ook zie ik stelletjes in restaurants zwijgend tegenover elkaar op hun telefoon klooien, dat gebeurd ook in huis etc. Kijk dat mag maar ik vind je stom als je dat doet en dat mag ik dan ook vinden :joy:

1 like

Ja maar die voorbeelden vind ik ook stom hoor, geloof me vrij ik heb naast mijn onlijne leven echt nog een reëel leven ook, dat veel intensiever is dan mijn virtueel leven. Later deze avond afgesproken met kennissen en geloof me vrij behalve voor af te spreken komt er daar geen telefoon, GSM of smart phone boven hoor van de ganse avond…

1 like

Zo hoort het ook, gewoon contact en doorhebben wat er ter plekke gebeurd.
Fijne avond alvast dan :wink:

1 like

Ik denk dat er niet per se bedoeld was dat de vooruitgang geen verrijking was, alswel wat het doet met de mens/sommige mensen. Vooruitgang in dit geval levert ook een verandering van het gedrag van personen, en hun sociale leven op. Soms positief, soms negatief.

Persoonlijk zou ik een telefoon als in de eerste post niet graag dragen. Ik kom dan helemaal niet meer los van het internet, en krijg continue ongewenste input.
Sterker nog, ik vind mijn mobiele telefoon nu soms al heel irritant, al die waarschuwing, geluidjes, berichtjes. Ik hoef er niet naar kijken, dat doe ik ook meestal niet, maar het feit dat alles je blijft achtervolgen vind ik soms wel vervelend.
Zo vervelend dat ik zelfs recent een tweede telefoon heb besteld die niet veel meer kan dan alleen bellen. “Normale” smartphone voor werk, beperkte telefoon voor privé.

2 likes

:joy::joy::joy:
Ik heb een galaxy S7 geloof ik en enkel omdat de camera nu al erg lang stuk was van mijn oude HTC’tje.
Het is denk ik de kaalste S& qua apps die er te vinden is. Of eraf gehaald en anders volledig uitgeschakeld. Ik heb 2 apps erop gezet, bankieren en paypal. Meer gebruik ik niet. Heb ook geen whatsapp, wat een ellende al die stompzinnige berichtjes.

Als mensen mij nodig hebben moeten ze vooral bellen want al het andere negeer ik.

:joy: geweldig! Ik zou graag alleen maar een simpel telefoontje willen, maar voor m’n werk ben ik eigenlijk wel afhankelijk van een smartphone. Het zou zonder kunnen, maar dan maak ik het mezelf wel heel erg moeilijk. Dan maar 2 van die ondingen :slight_smile:

1 like

Is bij mij al zo :stuck_out_tongue: links mn horloge, rechts mn fitbit. Geen idee waarom ik deze combineer eigenlijk. Als ik naar formelere events ga zoals uiteten, een feest of iets dergelijk, dan gaat de fitbit uit.

1 like

Bedoel je met “uit” dat ie uit staat of dat je 'm afdoet bij zulke gelegenheden?

Afdoet :smiley: sorry, de Belg in me zegt uitdoen als iets van je pols afdoen :stuck_out_tongue:

1 like

Ik had al zo’n vermoeden :wink:
Er is een zone in het midden van het land waar ze hebben en zijn door elkaar halen. Iets in de trent van “als je iets nodig bent” ipv hebt. Overigens met name in spreektaal.
Altijd een momentje van kromme tenen en stokkende adem, kan ik niks aan doen…

1 like