Toekomst of onzin? You decide

Ok vind het persoonlijk geweldig dat dit soort dingen mogelijk zijn (nerd). Neemt niet weg dat een mechanisch horloge ervan onder doet maar Damn ook dit is indrukwekkende techniek (en nee niemand kan mij ervan overtuigen dat het niet zo is)

5 likes

Persoonlijk vind ik het echt een lelijk ding, haha. Ik denk wel dat op een bepaald moment horloges zeldzaam worden en alles iets tech-watch heeft, maar wat is dit een lelijk ding zeg, dat grote vierkante blok in het midden. Ik ken het merk Nubia ook verder niet, maar ik heb het gevoel dat het er ‘goed’ uit ziet maar voor de rest voor geen meter werkt. De tijd zal het leren :wink:

Denk niet dat het “you decide” is :wink: Er zal best zoiets komen, maar qua vormgeving?

Zo zag het eerste “mobieltje” eruit:

en dit was de eerste “laptop”:

index

Denk dat je het zo moet zien. Het kan iets worden, maar niet in deze vorm.

7 likes

Denk best dat er steeds meer van die tech/smartwatches zullen komen voor het combineren van bellen/timekeeping/vanalles maar ja, gebruik m’n analoge horloge ook al niet 100% om te kijken hoe laat het is, 9vd10 x kijk je ernaar omdat het toch een “sierraad” is.
Ik heb een half jaar een smartwatch gehad die van een afstandje een “gewoon” horloge leek (Fossil Q) maar het gemis van een echte wijzerplaat als je naar ernaar kijkt, kon ik niet aan wennen :stuck_out_tongue:

Lang geleden dat ik zo’n onzinnig lelijk apparaat voorbij heb zien komen, maar dat is mijn mening. Bedankt voor het delen, want ik vind het altijd interessant om nieuwe dingen te zien/leren. Het bewijs is wel weer geleverd wat mij betreft dat er niets gaat boven “normale” horloges.

4 likes

Een leuk en goed telefoon(tje) vind ik leuk en vooral handig om te hebben, maar zal echt nooit mijn horloge vervangen. Dit heeft voor mij totaal geen charme.

2 likes

Zeker geen vervanger voor een “echt” horloge. En ook zeker geen vervanger voor een telefoon, toch een apparaat waar men steeds meer afhankelijk van wordt voor bijvoorbeeld mail e.d. Zie ik niet gebeuren op zo’n klein schermpje

1 like

Ik vind het niks en ga het nooit dragen zoiets.
Ik verbaas me over de mensen die er mee weglopen
 Wat een nonsens is dat toch, alles moet makkelijk en als dat privacy en veiligheid opoffert is dat geen probleem. Mensen denken er niet eens over na en lopen direct mee in het o zo gemakkelijke gedoe.

Je reinste BS en de grootste afleiding die er bestaat, ga gewoon eens leven zonder bliepjes en op de hoogte te willen zijn van alle BS. Het leven gaat heus wel door hoor als je niet direct op elk bliepje reageert.

Anyway have fun with it en laat je lekker gek maken :wink:

4 likes

Weekend is: telefoon zoveel mogelijk aan de kant, geen smartwatch oid (sowieso, ik heb er geen), TV zo min mogelijk aan, geen mail checken tenzij nodig, laptop alleen aan indien echt nodig. Tijd besteden met de kinderen en elkaar. Veel en veel belangrijker dan de digitale wereld.

4 likes

Die laptop is vet cool!

Inclusief vergoeding voor je hernia neem ik aan? :wink:

1 like

Erg leuk en gaaf om de techniek zo te zien. :heart_eyes:
Ben erg benieuwd waar dit toe leid. Het is allemaal natuurlijk nog erg pril.

Vind bepaalde smartwatches ook erg leuke horloges. En ik ben gek op smartphones.

Laat maar komen, die toekomst !! :smiley:

Helemaal eens. T sluipt er zo gemakkelijk in.
Quality time is belangrijk.:+1:

2 likes

Eens met TS: ik vermoed dat er een tijd komt dat het favoriete klokje links om de pols bungelt en rechts de smart-gadget zit. Wel gaaf wat er allemaal mee kan tegenwoordig!

Yep. En ik wil best even hier kijken in het weekend als ik op de WC zit, of als de kinderen slapen, maar niet ten koste van die quality time.

Realistisch mee omgaan dus.

1 like

Flex OLED in alle ere, maar op zo’n scherm valt niet te lezen. Dus voor fatsoenlijke messaging, mail of google toepassingen is het gewoon een naar format. Ook kun je er niet fatsoenlijk op typen.

Die camera is ook bagger. Dan moet je je pols onder godsonmogelijke hoeken houden om een foto van iets anders dan jezelf te maken. Foto’s van jezelf maken, dat heb ik maar matig begrepen, zeker voor de fokking Trevi fontein, maar OK, voor een Skype- of Viber gesprek kan het wat zijn.

Kortom: De claim dat dit een smartphone is is vergezocht. Daarmee is het verworden tot eeb best lelijke smartwatch, oftewel een neurose om de pols die steeds piept. Los van het feit dat ik denk dat het ziekelijk is dat mensen steeds maar in verbinding willen staan met hun telefoon, betekent zo’n ding gewoon nog een apparaat waar je steeds een lader voor moet zoeken.

Enorm “Kitt, ich brauch dich, kumpel” gehalte dit.

3 likes

Yep ziekelijk is het, ook jezelf als tech nerd benoemen is wat mij betreft gelijk. Gewoon verslaafd aan externe input en het nog interessant vinden ook

Het is voor mensen die continu afleiding “craven” en geen rust meer kennen om eens gewoon in eigen gedachten te zijn. Er komt alleen nog maar binnen en er wordt niks verwerkt.
Gewoon mijn mening :wink:

Daarbij is een lichtgevende armband meer iets voor het vivaforum.nl

1 like

Ah, wat ben ik heerlijk ziek dan :smiley: :blush:

Huh.
Dus als je een interesse in gadgets en dergelijke hebt ben je meteen verslaafd aan externe input?

Ik vind de machientjes aan zich interessant. Hoe het werkt en wat het doet en wat de mogelijkheden zijn.

Ik heb een Smartwatch. Ik gebruik er alleen de functies van welke ik ook met me gsm zou hebben gedaan als ik die bij me heb (zonder gsm zijn ze plots minder smart)

Dus is het de interesse in de techniek of interesse om er van alles op te zien en te gebruike om nog meer met het wereld wijde web in verbinding te staan maakt nogal een verschil.

Ja ik ben ook een nerd die als het een schermpje heeft, licht geeft, geluid maakt en / of een snoertje heeft het al snel interessant vind.

Is wat anders dan heel de dag op me Smartwatch aan het surfen zijn.

Ach zo zijn er ook mensen die zich erg gefocust kunnen houden op een klokkie aan hun pols. Sterker nog. Zelfs klokkie aan iemand anders zijn pols
Nieuwe modellen andere band afwijking van 1sec op een dag. De mijne 4 teveel. Ik moet hem zelf op winde. De mijne werkt op solar.

Maar jah. Daar is dit een horloge forum voor.

Dan is het opeens niet raar om naar behaarde polsen te kijke en te discuseren over bandjes kleur model en merk tot op het kleinste detail.

Denken die nerds opeens.
Pfff dat ze zich zo druk maken over een klokkie. Je kan er de tijd en met wat geluk de datum op zien. Die zijn harsstikke zot :joy:

Houden het maar op iedere gek zun gebrek

Het zal vast niet voor iedereen gelden zo zijn er altijd uitzonderingen natuurlijk.
Persoonlijk zie ik het gros van de mensen zich laten afleiden van alles om zich heen door hun schermpjes, fietsend, lopend, outorijdend, aan de balie, aan de kassa en ga zo maar door.
Als je dan ook nog een armband gaat dragen erbij die dezelfde functies heeft vraag ik me af hoeveel rust en common sense je nog hebt. Continu input is niet zo goed, rust is nodig.

Gelukkig heb ik geen last FOMO en kan ik heel goed zonder, HF bezoek ik vanaf mijn laptop en dus alleen als ik er aan toe kom en niet onderweg via wat voor smart tech dan ook.

Dan vraag ik mij af of je (wij) werkelijk zo veel beter bent als je telkens je wat vrije tijd hebt zit te zoeken naar het verschil tussen Seiko A en Seiko B of de naar nieuwste Citizen (en je mag die merken door alle andere die je wenst vervangen) of zit te kijken of er toch geen horloge is dat je kunt kopen/verkopen/ruilen
 en ga zo maar door.

Als je werkelijk zoveel beter wenst te zijn dan zou ik je aanraden om alle beeldschermen uit je huis te verwijderen, en zoek een job dat je veel in de natuur/open lucht kunt zijn (misschien schapenhoeder worden in de Pyreneeën), en al die aardse bezittingen die maken van jou ook geen beter mens schenk ze toch gewoon aan een medemens


Neen, het is niet omdat iemand een smartwatch om de pols heeft dat hij/zij hele dagen zit te kijken naar online content, ik kan mij inbeelden dat in sommige gevallen het gewoon handig is om zoiets om de arm te hebben, los van wat ik daarvan vind.

En het hier getoonde model vind ik geen geslaagde oefening, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn persoonlijke smaak liggen.